۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۵۷۸۳۶

گردهمایی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گردهمایی یک روزه ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی وضعیت حوزه های علمیه خواهران و برادران و همچنین ‌هم‌اندیشی پیرامون چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.
همایش ائمه جمعه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی یک روزه ائمه جمعه استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: همواره تأکید شده مدیران و مسؤولان نظام خود را خادم مردم بدانند، آرمانی که امام راحل بر آن سفارش ویژه داشته‌اند.

وی با بیان این‌که خدمت به مردم بعنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی؛ افتخاری برای مدیران نظام است، تصریح کرد: هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله و قبول داریم که مردم با مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند؛ اما عده‌ای به دنبال تخریب دولت، بدون توجه به خدمات آن است.

خدابخش با اشاره به این‌که متأسفانه برخی ناکارآمدی ها در فضای مجازی بسیار برجسته و نقاط قوت کمرنگ می شوند، افزود: مدیران با پاسخگویی می توانند فرهنگ پذیرش را در جامعه نهادینه کنند؛ البته باید توجه داشت که نقد ناصحانه و خیرخواهانه با تخریب فاصله دارد.

استاندار آذربایجان شرقی مهم‌ترین رویکرد دولت را تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی و با نگاهی عالمانه امسال را با عنوان اقتصاد مقاومتی, تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند که این امر تنها با مدیریت جهادی امکان پذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تریبون نماز جمعه را فرصتی برای وحدت، همگرایی و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: نمازهای جمعه، کانون معرفت و سیاست هستند، و به حق در طول ۴۰ سال گذشته ائمه جمعه به خوبی توانسته‌اند، از این سنگر مقدس دفاع کنند.

خدابخش با بیان این‌که ائمه جمعه هم در دوران دفاع مقدس و هم دوران سازندگی و عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی، نقشی بسیار ارزشمند داشته‌اند، گفت: روحانیت شیعه با نقش‌آفرینی نهاد حوزه توانسته در ارتقای آگاهی، معرفت و بصیرت مردم نقشی اثرگذار داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به آثار ماندگار و جریان مثبت اقدامات امام جمعه محبوب تبریز یادآور شد: حضور نماینده ولی فقیه در استان و وسع نظر شخص حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نه تنها مایه خیر و برکت برای آذربایجان‌، بلکه موجی از شور، شعور و امید را در دیگر مناطق کشور به راه انداخته است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات