۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۵۷۸۳۴
در نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید قم مطرح شد؛

ابراز گلایه از حضور کمرنگ مسؤولان استانی در مراسم‌های ویژه شهدا و ایثارگران

هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه از حضور کمرنگ مسؤولان استانی در مراسم‌های ویژه شهدا و ایثارگران ابراز تاسف کرد.
سید جواد هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن‌ همایش‌های مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد، بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، در سال 1358 با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأسیس شد.

هاشمی با بیان این که بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحران جنگ دهه 60 به وجود آمد، اظهار داشت: در آن دوران عده‌ای از هموطنان ما شهید شدند از این رو تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آن زمان لازم و ضروری بود.

وی ابراز داشت: شهداء و ایثارگران با عملکرد خود در جبهه‌های نبرد علیه باطل، فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور ایجاد کردند که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تحولات عظیم منطقه‌ای شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: در دوران دفاع مقدس شهدایی داشته‌ایم که با از خودگذشتگی معابر بسیاری را در جبهه‌ها باز کردند و پیروزی‌های زیادی برای کشور به ارمغان آورند، امروزه نیز شهدای مدافع حرم با اعمال خالصانه خود، امنیتی مثال‌زدنی برای کشور به وجود آوردند.

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است

وی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: ضروری است تا این فرهنگ حفظ شده و به نسل‌ چهارم و نسل‌های پس از آن منتقل شود. تا این فرهنگ وجود دارد، دشمن جرأت تعرض به این سرزمین را نخواهد داشت.

هاشمی عنوان کرد: در سال‌های گذشته برای بزرگداشت روز شهدا برنامه‌های متنوعی در استان قم برگزار شده است و به جرأت می‌توان گفت 50 درصد جامعه، روز شهید را به خوبی به یاد دارند و در مراسم‌های ویژه این روز ملی حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: چنین رشد بالایی مرهون فرهنگ ایثار و شهادتی است که مردم خود از ابتدا آن را بنا نهادند و به صورت بومی در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز بسیج، شعار؛ «شهداء مظهر قدرت ایران هستند»، را گسترش دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با ابراز گلایه از حضور کمرنگ مسؤولان استانی در مراسم‌های ویژه شهدا و ایثارگران، گفت: متأسفانه مسؤولان و مدیران استانی در مراسم‌هایی که در گلزار شهدا و دیگر مکان‌ها برای بزرگداشت یاد شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود، یا حضور ندارند و یا حضور کمرنگی دارند.

وی اضافه کرد: زمانی که مسؤولان و مدیران در این مراسم‌ها حضور نمی‌یابند، ما چگونه می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه افزایش دهیم؟!

هاشمی اظهار داشت: مراسم‌های غبارروبی مراز شهدا در حقیقت برای زدودن زنگار از دل و صیقل دادن نفس است تا آماده جانفشانی در راه انقلاب و اسلام باشیم.

وی ابراز داشت: اشاره‌ای از رهبر انقلاب کافی است تا جوانان این سرزمین پا روی نفس خود گذاشته و سینه خود را در برابر تهدید‌‌های داخلی و خارجی سپر کنند.

کوتاه آمدن ایران از مواضع هسته‌ای و موشکی خود، به منزله زیر بار ذلت رفتن است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به زیاده‌خواهی‌های صهیونیسم برای محدود ساختن صنعت موشکی کشور، خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران از مواضع هسته‌ای و موشکی خود کوتاه بیاید، شعار «هَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» را زیر پا گذاشته و زیر بار ذلت رفته است.

وی از برگزاری مراسم‌های مختلف از 11 اسفند تا 13 اسفند خبرداد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری همایش تجلیل از مادران و همسران مدافعان حرم و تجلیل از خادمان ایشان، نشست با تشکل‌های مختلف از جمله طلاب برای اعزام پیام آوران، برگزاری صبحگاه مشترک، اهتزاز پرچم و گلباران خادمان شهدا با برگزاری ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق دانش‌آموزان با شهدا و نشست با ائمه جمعه و هماهنگی با شورای ائمه جماعات جهت معرفی روز شهید، از جمله این برنامه‌ها است.

هاشمی افزود: تجلیل از مروجین و خادمان شهدا و بازنشستگان، اجرای طرح سپاس، دریافت پیام یکی از مراجع عظام در خصوص روز شهید، اجرای طرح نامه‌ای به یک شهید در مدارس و نامه جوانان به والدین شهدا در دانشگاه‌ها، نصب تصاویر شهدایی که میلاد و شهادتشان در 22 اسفند بوده است، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری طرح قرآن خوانی در مدارس و حسینیه‌ها و اهدای ثواب به شهدا و برگزاری همایش تجلیل از مادران شهدا در حرم مطهر از دیگر مراسم‌های روز شهید در استان قم است./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات