۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۵۷۸۱۷
بطحایی خبر داد؛

ایجاد تحول در محتوای برنامه‌های آموزش وپرورش در سال ۹۷

وزیر آموزش و پرورش درباره مهم ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال جدید گفت: در سال ٩٧ مهم ترین اقدام ما ایجاد تحول در محتوای برنامه‌های آموزش وپرورش است.
بطحایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تعطیلی زودهنگام مدارس برای ایام نوروز گفت: برای این موضوع به تمامی همكاران خود در مدارس تاكید داشته ایم كه به هیچ وجه حتی یك روز زودتر از ایام تعطیلی نوروز نمی توانند مدارس را تعطیل كنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان عزیز ما در هر سطحی از تخصیل باید تا آخرین روز سال ٩٦ به تحصیل خود در مدارس ادامه بدهند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد حذف آزمون ورودی پایه هفتم نیز تاكید كرد: در این خصوص طی روزهای گذشته مصوبه شورای هماهنگی مدارس غیردولتی را ابلاغ كردیم كه البته ممكن است هنوز به دست همه مدارس نرسیده باشد، در این باره مدارس غیردولتی از حركت ما استقبال كردند.

بطحایی یادآور شد: مدارس غیردولتی در این راستا تیمی در اختیار گرفتند تا با تخلفات مقابله شود كه امیدواریم با استقبالی كه مدارس كردند برگزاری این آزمون متوقف شود.

وی در خصوص مهم ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال جدید تصریح كرد: در سال ٩٧ مهم ترین اقدام ما ایجاد تحول در محتوای برنامه‌های آموزش وپرورش است.

وزیر آموزش وپرورش در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه خاطرنشان كرد: ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان هستیم، به همین منظور کتاب‌های درسی و مطالبی داشته ایم که البته کافی نیست.

بطحایی در مورد سایر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در سال جدید گفت: یكی از اقدامات ما در سال ٩٧ بحث توسعه مهارت‌های الگوی اسلامی ایرانی است كه این امر از سال ٩٦ آغاز شده و در بخش از این مهارت ها الگوی اقتصاد مقاومتی نیز طراحی شده است،  درواقع ضروری است كه دانش آموزان موضوع اقتصاد خانواده را بدانند و آن را تقویت كنند و امید است در سال ٩٧ با جدیت بیشتری موضوع اقتصاد مقاومتی را در مدارس پیگیری كنیم./٨١٦پ/۲۰۲/ق

ارسال نظرات