۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۵۷۸۰۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

رشته تحصیلی خدمت مسجد به ثبت رسید

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به ثبت رشته تحصیلی خدمت مسجد، گفت: از تسهیلاتی که مرکز رسیدگی به امور مساجد برای خادمین مساجد در نظر گرفته است ثبت رشته تحصیلی خدمت در مقطع کاردانی است که پذیرای دانشجویان علاقه‌مند خواهد بود.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز در همایش سالانه «خادمان بهشت» که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فخر شیعه است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان محدثی والامقام هم در فقه و هم در مقام انقلابی‌گری و روحیه جهادی شخصیتی بی نظیر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگر با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: این ایام فرصت خوبی برای عرض ارادت به ساحت مقدس این بانوی عظیم الشان است. ولادت ایشان یک مساله عادی نیست و درک ابعاد و آثار آن برای ما غیر قابل ممکن است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بخش دیگر با تاکید بر اینکه حسن خلق از نعمات بزرگ الهی به شمار می‌رود، ابراز کرد: خادمی خانه خدا اکسیر اعظمی است که دنیا و آخرت انسان را ساخته و کمبودها را برطرف می‌کند به شرطی که با حسن خلق همراه باشد.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: حسن خلق با دین و اسلام برابر است، گفت: خدمت کردن بسیار راه گشا و مهم است کسی که با حسن خلق به مردم خدمت کند خداوند روزی او را افزایش داده و عمرش را طولانی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: امیر حکمت و بلاغت علی(ع) می‌فرمایند: انسان نمی‌تواند با ثروت دل کسی را به دست آورد و او را از خود راضی کند بلکه انسان با حسن خلق است که می‌تواند در قلوب انسانها نفوذ داشته باشد؛ بنابراین انسان با تواضع و خوشرویی می‌تواند مردم را به خود جذب کند، طبق صریح روایات؛ منظور از حسن خلق آن است که دیگران با انسان انس و الفت داشته باشند و بخواهند در کنار تو بمانند.

وی افزود: شخصیت انسان زیر زبان او پنهان است انسان نباید به ناحق کسی را آزار دهد اگر کسی از زبان ما آزرده خاطر شد این نشان دهنده آن است که ما از داشتن نعمت حسن خلق محروم هستیم از این رو سرمایه اصلی خادم خانه خدا ابتدا اخلاق سپس کارآمدی اوست بنابراین اول چیزی که در خادم جلوه می‌کند اخلاق است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ثبت رشته تحصیلی خدمت مسجد، عنوان کرد: از تسهیلاتی که مرکز رسیدگی به امور مساجد برای خدامین مساجد در نظر گرفته است ثبت رشته تحصیلی خدمت در مقطع کاردانی است که پذیرای دانشجویان علاقه‌مند خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: هویت بخشی به خادم مسجد از دیگر اقدامات سال‌های گذشته بود که مرکز برای صیانت از جایگاه خادمان انجام داد تا خادمان مساجد مورد توجه بیشتری قرار بگیرند همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی خادمین، طراحی لباس متحدالشکل برای خدام و اعطای وام قرض الحسنه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز به شمار می‌رود./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
جالب بود
0
0