۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۷۸۳
آیت الله جنتی:

دولت تصدی گری‌ در کارهای اقتصادی را کاهش دهد

دبیر شورای نگهبان گفت: دولت بايد تصدی گری خود را در كارهای اقتصادی كم كند تا مردم در بخش خصوصی با حضور فعال و سرمايه‌گذاری به اقتصاد كشور كمك كنند.
آیت الله جنتی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس   ضمن اشاره به وظيفه‌ي خطير و مهم مجلس در خصوص نظارت گفت: مجلس شوراي اسلامي داراي قدرت و اختيارات فراواني است كه مي‌تواند بر عملكرد دستگاه‌هاي دولتي نظارت داشته باشد و جلوي تخلفات را بگيرد و نمايندگان محترم مجلس بايد اين وظيفه‌ي مهم نظارت را جدي بگيرند.

آيت‌الله جنتي ضمن اشاره به بحران كمبود آب كه از دغدغه‌هاي مردم است، افزود: درصد بالايي از آب در بخش كشاورزي هرز مي‌رود كه بايد مسئولان به فكر اصلاح سيستم آبياري در بخش كشاورزي باشند.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به وضع اشتغال در سطح جامعه گفت: متأسفانه سرمايه‌هاي مردم به جاي اينكه در بخش خصوصي سرمايه‌گذاري شود، به علت وجود مشكلات در بخش سرمايه‌گذاري خصوصي، در بانك‌ها سپرده‌گذاري مي‌شود و از سود سرمايه‌ي خود استفاده مي‌كنند كه در اين زمينه وضع بانك‌ها نگران‌كننده است.

وي افزود: دولت بايد تصدي‌گري خود را در كارهاي اقتصادي كم كند تا مردم در بخش خصوصي با حضور فعال و سرمايه‌گذاري به اقتصاد كشور كمك كنند اما با سياست‌هاي غلط اقتصادي به جاي اينكه پول‌ها در اشتغال و توليد سرمايه‌گذاري شود به سمت سپرده‌گذاري در بانك‌ها و دريافت سود مي‌رود.

آيت‌الله جنتي ضمن اشاره به مسأله‌ي مطرح شده از سوي نمايندگان حاضر در اين جلسه در خصوص اصلاح قانون انتخابات افزود: در اين مورد دست نمايندگان باز است و از جهات مختلف كه مجلس مصلحت مي‌بيند مي‌تواند قانون انتخابات را اصلاح و تصويب كند و شوراي نگهبان طبق وظيفه‌ي قانوني اعلام‌نظر مي‌كند.

دبير شوراي نگهبان در خصوص نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: از لحاظ قانوني نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده‌ي مجلس است و امكان قانوني و عملي براي نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا وجود ندارد.

وي با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسي ادامه داد: شوراهاي اسلامي شهر و روستا علاوه بر بازوي مشورتي شهردار بر كار وي نظارت مي‌كنند اما اكنون شاهد عزل و نصب شهردار از سوي اين شوراها هستيم كه مربوط به امور اجرايي است.

دبير شوراي نگهبان در خصوص لايحه بودجه گفت: از نمايندگان محترم مجلس كه درباره اعتبارات عمراني دغدغه دارند مي‌خواهم در رديف‌هاي لايحه بودجه دقت بيشتر داشته باشند و ضمن جلوگيري از هزينه‌كردهاي بي‌جا، اعتبارات بيشتري به بخش‌هاي عمراني اختصاص يابد.

آيت‌الله جنتي با بيان اينكه دشمن قصد ناكارآمد نشان دادن نظام اسلامي را دارد، افزود: دشمن مي‌خواهد مردم را از عملكرد مسئولان نااميد كند و مسئولان در اين زمينه نسبت به وظايف قانوني و شرعي خود كوتاهي نكنند تا مانع سوءاستفاده دشمن شوند.

در ابتداي اين ديدار اعضاي كميسيون عمران مجلس پس از ارائه گزارشي از سوي رئيس اين كميسيون، نقطه‌نظرات و دغدغه‌هاي خود را ارائه كردند./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات