۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۵۷۷۳۰
طنز؛

از فضل طلبگی تا هزل حرفه‌ای

بابا کار روحانی که درس و بحث و تبلیغ نیست من خودم دیدم که یه روحانی یه گله شتر مرغ پرورش می داد و کلی صادرات هم راه انداخته بود.
هویت طلبگی

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا/ گروه طنزنویسان حوزوی

 از فضل طلبگی تا هزل حرفه‌ای

دوستان موضع خودشون رو مشخص کنن که اومدن واسه شکار یا برای کار دیگه ای تشریف آوردن.

می گفت طرف دندان پزشکی خونده، اون یکی می گفت شترمرغ هم پرورش میده و کلی صادرات داره. توی اخبار نشون می داد که نقشه فرش رو با گچ روی سقف درمیاره! ول کن بریم روی بحث خودمون، آقا می گن دوره زمونه عوض شده بیراه نمی گن. چند روز پیش یه فیلم از تلویزیون درباره یه روحانی پخش شد که واسم جالب بود صبح که بیدار می شد می رفت پیش نماز مسجد می شد و بعد می رفت درس خارج فقه و اصول و مباحث علمیش رو دنبال می کرد و نشون می داد که داره توی مناطق محروم تبلیغ می کنه و کارهای فرهنگی انجام میده. خیلی تعجب کردم راستش باورم نشد هرچی توی تلوزیون که نشون می دن که آدم نبایستی باور کنه!

بابا کار روحانی که درس و بحث و تبلیغ نیست من خودم دیدم که یه روحانی یه گله شتر مرغ پرورش می داد و کلی صادرات هم راه انداخته بود.

یه بنده خدایی هم که توی فیلم مارمولک نشون میداد گچکار بود لابد خبری هست توی این ماجرا که اینقدر این فیلما رو توی فضای مجازی توی بوق و کرنا می کنن.

توی یکی از رسانه ها دیدم که یه روحانی توی یه مراسم امثل پیکاسو نقاشی می کشید و مردم تشویقش می کردن و یکی دیگه به صوت داوودی کنسرت اجرا می کرد. تازه یکی دیگه توی ورزش های رزمی آزاد استاد بود و با یه ضربه ده تا سنگ رو می شکست.

سعیدخان حضرتی میگه که روحانی و طلبه کارش تحصیل و تبلیغه و این کارا در شأن روحانیت نیست و یه جورایی این افراد مثل کلاغی هستن که راه رفتن خودشونو گم کردن؛ اما من میگم این طور نیست فضل طلبگی به تدریس و تحصیل و تبلیغ نیست بلکه به اینه که بره پرورش ماهی و شتر مرغ راه بندازه و این خودش تو جامعه فرهنگ سازی می کنه شما بگین من درست میگم یا سعیدخان حضرتی؟/979/پ۲۰۰/س

هادی شاملو

ارسال نظرات