۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۵۷۷۰۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

توحید حیات معنوی قلب ها است

استاد حوزه علمیه قم راه زنده شدن قلب را توحید عنوان کرد و گفت: هر چه توحید در انسان قوی‌تر شود به همان میزان قلب او زنده‌تر می‌شود و به عبارت دیگر توحید حیات معنوی قلب ها است.
حجت الاسلام رضا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا محمدی امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بندگی خدا و توحید آزمایش انسان در این عالم بوده و انسان خلق شده تا در این عالم به باور وحدانیت رسیده و تنها خدا را پرستش کند، گفت: نگاه ناسوتی و مادی به عالم انسان را از باور به وحدانیت دور کرده و ریز شدن در امور مختلف و تکه تکه کردن آنها براساس دیدگاه ناسوتی یکی از عوامل انکار توحید و وحدانیت خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام علی(ع) از توحید تعبیر به حیات قلب کرده و می‌فرمایند تنها با توحید است که قلب آدمی حیات پیداکرده و زنده می‌شود، افزود: قلبی که از وحدانیت خداوند دور باشد قلبی مرده است و صاحب چنین قلبی با سایر حیوانات که بر مبنای غریزه در این عالم زندگی می کنند، تفاوتی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با اشاره به این که اصالت و انسانیت انسان به قلب است، تصریح کرد: طبق روایت امام علی(ع) اگر قلب انسانی مرده باشد و توحید در آن جای نداشته باشد آن انسان اصالت و هویت انسانی خود را ازدست‌داده زیرا فصل تمایز انسان از فرشتگان و سایر مخلوقات در قلب است و آنچه انسان را از فرشتگان جدا کرده و به او هویت انسانی بخشیده قلب منور به نور توحید است؛ زیرا فرشتگان نیز مانند انسان از نعمت عقل بهره‌مند هستند.

استاد حوزه علمیه قم توحید را باور به وحدانیت توصیف کرد و گفت: کسانی که به توحید اعتقاددارند مبنای فکر آنها بر این محور است که در این عالم همه‌چیز به یک مبدأ و یک مقصد می‌رسد و آن مبدأ و مقصد خداوند است و در این عالم همه‌چیز از وجود خداوند سرچشمه و جریان می‌گیرد و این آیه قرآن کریم که می‌فرماید«انَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» نیز بیانگر همین مطلب است.

وی راه زنده شدن قلب را توحید عنوان کرد و گفت: هر چه توحید در انسان قوی‌تر شود به همان میزان قلب او زنده‌تر می‌شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات