۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۵۷۶۹۵
حجت الاسلام روستاآزاد خبرداد؛

ثبت ۵۰۰ گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از ثبت ۵۰۰ گروه تبلیغی در قم و دیگر شعب این دفتر در سراسر کشور خبر داد.
روستا آزاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گردهمایی دو روزه سرگروه های تبلیغی در مشهد اردهال گفت: در سال های اخیر با حمایت های هیئت امنا و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شاهد رشد و ارتقاء اعزام های فردی و گروهی بودیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در سال ۹۱ حدود ۱۰ گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی فعال بود. اما امسال شاهد هستیم که در قم حدود ۳۵۰ گروه و در شعب دیگر بیش از ۱۵۰ گروه تبلیغی ثبت شده است.

وی با اشاره به اهتمام مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در سال های اخیر با پیگیری های هیئت امنا و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، ردیف بودجه ی ویژه ای برای گروه های تبلیغی در نظر گرفته شد. که این مسأله نشان از اهمیت موضوع کار گروهی برای مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام روستا آزاد با نگاهی به آمار اعزام مبلغان اظهار داشت: در ماه های محرم و رمضان امسال ۲ هزار نفر در قالب گروه از قم و هزار نفر در قالب گروه از سایر شعب به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در سال های گذشته کل اعزام قم و شعب شهرستان، ۵ هزار نفر بود که این آمار تنها در ماه های محرم و رمضان امسال به ۱۲ هزار نفر رسیده و از این تعداد ۳ هزار نفر در قالب گروه، اعزام شده اند.

حجت الاسلام روستا آزاد تلاش های صورت گرفته را در مقابل فعالیت های مبلغان ناچیز دانست و گفت: با تلاش ها و پیگیری های ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی، برخی مراکز مانند مرکز خدمات نیز حمایت هایی از گروه های داشتند؛ همچنین این گروه ها به عنوان موسسات فرهنگی غیر دولتی ثبت شدند. اما تمام این ها در مقابل تلاش ها و فعالیت های جهادی مبلغان و گروه های تبلیغی بسیار ناچیز است.

وی ضمن تشکر از سرگروه های تبلیغی به خاطر تلاش های خالصانه آنها عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی تمام تلاش خود برای بیشترین حمایت از این گروه ها را دارد، اما متأسفانه به دلیل کمبود منابع مالی بیش از این از توان دفتر تبلیغات اسلامی خارج است. با وجود این که گروه ها در بسیاری از فعالیت هایشان از وسایل شخصی خود استفاده می کنند اما تاکنون پیش نیامده سرگروهی از مشکلات شخصی خود نزد من چیزی بیان کند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات