۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۵۷۵۹۱
حجت الاسلام حسینی:

مشکلات کشور از بی مسؤولیتی برخی از مسؤولان است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان وجود بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی را ناشی از بی مسؤولیتی و منفعت طلبی برخی مسؤولان خواند و گفت: برای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید مسؤولان مسؤولیت پذیر باشند و انقلابی عمل کنند.
حجت الاسلام حسینی دانشگاه لرستان

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری بیان داشت: با وجود تدکید رهبری بر اجرای این سیاست ها و تحلیل این مهم، دولت مدتی در شعار سیاست ها را اعلام و در مقام عمل چشم امیدشان را به خارج از کشور بسته بودند.

وی با بیان اینکه توجه به داخل و تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور از سیاست های مهم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است، افزود: توجه به سیاست ها لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در جامعه امروز عنوان کرد: مردم از نظر اقتصادی و معیشتی در فشار هستند و از شرایط موجود اگر حرفی و انتقادی باشد، به جایی نمی رسد.

وی علت نارضایتی مردم و وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از بی مسؤولیتی مسؤولان است، بیان کرد: انگیزه، اراده، برنامه، توانمندی، چابکی و انگیزه خدمت به مردم در مسؤولان ضعیف است و وجود مشکلات ناشی از بی مسؤولیتی است.

منفعت طلبی از علل عدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان در ادامه به عنوان مثال به تحرک، انگیزه و پویایی جوان ترین وزیر دولت نسبت به دیگر وزیران اشاره و عنوان کرد: دیگر افراد چابکی، تحرک و پویایی لازم را که یک وزیر باید داشته باشد را ندارند و این موضوع در انجام مسؤولیت ها نقش دارد.

وی منفعت طلبی، نفوذ در بدنه برخی دستگاه ها، سرگرم کردن مردم در راستای به راه انداختن دعواهای اعتقادی را از جمله مواردی عنوان کرد که موجب می شود مسؤولان از وظایف اصلی خود غافل شوند و عمل نکنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه دولت اجرایی است، تصزریح کرد: دولت باید بر اساس قانون وظایف خود را با قاطعیت و جدیت دنبال کند.

وی ادامه داد: دولت هر روز به دنبال نظریه پردازی بوده و اینکه می گوید علوم اسلامی نداریم، اسلامی کردن علوم بی فایده بوده و یا اینکه پیامبر را می توان نقد کرد، این گونه حرف ها و نظریه پردازی های مختلف مردم را سرگرم و از وظایف اصلی خود دور می شوند.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان با بیان اینکه مشکلات مردم بی مسؤولیتی مسؤولان است، ادامه داد: مردم وقتی می بینند مسؤولان برای رفع مشکلات اقدامی نمی کنند و یا به وعده هایی که در انتخابات داده اند، عمل نمی شود، سرد می شوند.

وی از مردم نظام جمهوری اسلامی به عنوان افرادی با شعور، فهیم و با تحمل یاد کرد و گفت: مردم انتظار معجزه از کشور و مسؤولان را ندارند و اما همین اندازه که ببینند دولت راه های برون رفت از مشکلات را مطالعه می کند و برای رهایی از مشکلات اقتصادی و معیشتی اقدام می کند، راضی می شوند.

حجت الاسلام حسینی در جواب این سؤال که مجلس تا چه حدی توانسته زمینه را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی کند، گفت: این مجلس یکی از ضعیف ترین مجلس ها است؛ مردم از مجلس فعلی هیچ حرکتی نمی بینند، مجلس پیگیری های لازم را برای رفع مشکلات انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه مسؤولان وظایف اصلی خود را که برای آن قسم خورده اند فراموش کردند، گفت: مجلس اگر تعارف را با دولت کنار بگذارد و اگر در زمینه مسائل اقتصادی ضعیف هستند، مشاورانی بگیرند و از اقتصاد دانان توانمند در زمینه لایحه های اقتصادی بهره مند شوند و دولت را ملزم به اجرای طرح های اقتصادی قوی کنند، بسیاری از مشکلات حل می شود./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات