۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۵۷۵۴۹
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

معنویت به زندگی انسان آرامش می دهد

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که معنویت به زندگی انسان آرامش می دهد، گفت: خانواده ای که ملاک زندگی خود را انجام دستورات خدا قرار داده، می تواند بهترین زندگی را در دنیا و آخرت داشته باشد.
خانواده زمزم زاده

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با خانواده، گفت: زن و شوهر زمانی می توانند زندگی خوبی داشته باشند که با هم همدل و مهربان باشند.

وی افزود: معنویت داشتن در زندگی مهم ترین نیاز خانواده ها در زمان امروزی بوده و خانواده ای که فقط به مسائل مادی نگاه می کند، نمی تواند زندگی خوبی را برای خود و فرزندانشان داشته باشند.

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که حیات طیبه داشتن با سبک زندگی غربی سازگاری ندارد، ابراز داشت: خانواده ای که در دنیا به سمت خدا حرکت کند و زندگی واقعی را آخرت بداند، بهترین و زیبا ترین خانواده را دارند.

وی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) در بهتر زندگی کردن در دنیا، اظهار داشت: افرادی که در دنیا در مسائل مادی به پایین دست نگاه کرده و در مسائل معنوی به بالادست خود نگاه می کنند، زندگی خوشبختی را برای خود برقرار کرده اند.

استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا و حضرت علی(ع) خوشبخت ترین زندگی را برای خود در طول تاریخ به رقم گذاشتند.

معاون امور طلاب استان کرمان با بیان این که زنان و مردان برای بهتر زندگی کردن، حضرت زهرا و امام علی را الگوی خود قرار بدهند، بیان داشت: زندگی برای خدا مساوی با پشت کردن به سبک زندگی غربی است و هدف زندگی غربی از بین بردن خدا در زندگی بوده و کسی می تواند زندگی اسلامی داشته باشد که از دستورات خدا در دنیا اطاعت کند.

وی تأکید کرد: گذشت داشتن در خانواده از سوی زن و مرد باید اولویت اول خانواده ها باشد تا زندگی با آرامشی داشته باشند.

حجت الاسلام زمزم زاده با توجه به این که خانه داری مهم ترین وظیفه زن در جامعه شناخته می شود، گفت: کسانی که در جامعه از کار زن در خانه می خندند، بدانند که مفهوم اسلام را درست یاد نگرفته اند و از راه خدا فاصله دارند.

وی با اشاره به این که اسلام با شغل زن در جامعه در صورت ظوابط شرعی موافق است، ابراز داشت: در جایی که زن در محیط مردانه بوده و محیط شرعی به حساب نمی اید، نباید اون محل را به عنوان شغل خود حساب کند.

استاد حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: تربیت فرزند مهم ترین کار زن در جامعه بوده که با تربیت کردن اسلامی، بچه های خوبی را به اسلام و کشور هدیه دهد.

وی در پایان با اشاره به این که معنویت به زندگی انسان آرامش می دهد، گفت: خانواده ای که ملاک زندگی خود را، انجام دستورات خدا قرار داده، می تواند بهترین زندگی را در دنیا داشته باشد./9707/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات