۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۴۹۵
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان:

کمک کردن به فقیران در آخر سال فراموش نشود

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که کمک کردن به فقیران را مردم در آخر سال فراموش نکنند، گفت: روز نیکوکاری را مردم مغتنم شمارند و افرادی که در جامعه توانایی مالی و کمک کردن به فقیران و تهی دستان را دارند، به آن ها کمک کنند.
جشن نیکوکاری

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به روز احسان و نیکوکاری، گفت: یکی از سنت هایی که در زندگی همه معصومین نقل شده مسأله احسان و نیکوکاری است.

وی افزود: کمک های ائمه اطهار جهت رفع مشکلات و نیازهای فقرا بوده تا مستمندان و تهی دستان بتوانند زندگی خود را ادامه دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با اشاره به هدیه دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در شب ازدواجشان  به فقرا، تصریح کرد: ائمه اطهار در مسأله کمک و نیکوکاری، پیشتازی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به خدمات ارزشمند حضرت علی(ع) اظهار داشت: حضرت امیرمومنان(ع) در زمانی که هیچ مسؤولیت اجتماعی نداشته بودند، مشغول کار کردن در نخلستان ها و وقف کردن برای فقرا و مستمندان بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که کمک کردن به فقیران را مردم در آخر سال فراموش نکنند، بیان کرد: روز نیکوکاری را مردم مغتنم شمارند و افرادی که در جامعه توانایی مالی و کمک کردن به فقیران و تهی دستان را دارند، به آن ها کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری جنبه های گوناگونی دارد، افزود: احترام به جایگاه ویژه پدر و مادر هم نمونه ای دیگر از احسان و نیکوکاری است.

وی اظهار داشت: صحبت کردن با لحن ملایم، احترام گذاشتن به انسانهای عالم و گذشتن از خطای دیگران هم احسان و نیکوکاری است.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان در پایان گفت: کسانی که می خواهند اهل محسنین باشند در مرحله اول باید در رفتارهایشان عمل صالح و ایمان وجود داشته باشد./۹۷۰۷/ت303/ب1

ارسال نظرات