۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۵۷۴۷۸
حجت الاسلام والمسلمین نبوی:

هنر باید در خدمت ارزش ها باشد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، هنر دینی را در خدمت انتقال معارف عمیق دین دانست و بر استفاده از ابزارهای هنری در راستای اهداف اسلام و انقلاب تأکید کرد.
ششمین جشنواره هنرهای آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در اختتامیه ششمین جشنواره هنر آسمانی که امروز در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اهمیت هنر عنوان کرد: اگر هنر را به معنای انتقال جذاب و لطیف پیام به مخاطب در نظر بگیریم، قرآن در اوج هنر است و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز از شاهکارهای هنری محسوب می شوند.

وی افزود: باید هنر را به خوبی معنا کرد و هرچه عرصه هنر را رها کنیم، میدان را به دیگران داده ایم تا آن ها از آن استفاده کنند و به همین سبب نیاز است تا ما از ابزار هنر به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز دشمنان با استفاده از هنر و با ساخت و نشر یک کلیپ آبروی بخشی از جامعه را در معرض خطر قرار می دهند و نیاز است که ما برای مقابله با خطرات دشمن، در این عرصه فعالیت جدی داشته باشیم.

وی در ادامه به برخی از مسائل مورد نیاز برای هنرمندان اشاره و خاطرنشان کرد: ذوق، آموزش، اشراق و تقویت بعد معنوی و انگیزه و پشتکار از مسائلی است که برای هنرمندان لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: یک اثر هنری علاوه بر جذابیت، باید زیبایی داشته باشد و بتواند مطلبی را به مخاطب ارائه دهد و در واقع هنر باید در خدمت انتقال پیام باشد.

وی ادامه داد: خروجی هنر به دو بخش تقسیم می شود که یکی به رشد ابتذال و فساد کمک می کند و دیگری می تواند در خدمت رشد و اعتلای معنویت و انتقال معارف عمیق دین به مخاطبان مؤثر باشد که این بخش از هنر، هنر دینی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تأکید کرد: در این زمان ما نیاز داریم که با جدیت از ابزار هنر برای انتقال پیام دین و تعالی بشر استفاده کنیم و نباید از این موضوع غفلت کرد.

وی ابراز کرد: آثار تولیدی ما در بخش هنر بسیار کم است و ما در حوزه هایی مانند داستان، رمان، شعر، فیلم نامه نویسی و ساخت فیلم دستمان خالی است و دشمنان از آن سوی مرزها برای ما آثار هنری تولید می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پایان خاطرنشان کرد: امورز زمان موجز گویی است و گاهی یک کلیپ چند دقیقه ای بیش از یک سریال چندین قسمتی بر مخاطب اثر می گذارد و ما نیز باید از این ابزارهای هنری را در خدمت دین و انقلاب در بیاوریم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات