۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۵۷۴۷۶
به همت معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی؛

جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ برگزار می شود

جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.
جواد شرافت

محمد جواد شرافت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام خبر برگزاری جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین گفت: این جشنواره به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

دبیر جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره گفت: موضوع این جشنواره طلاب و مبلغان هستند اما شرکت در این جشنواره برای تمامی شاعران و نویسندگان فارسی زبان آزاد است.

وی ادامه داد: آثاری به مراحل داوری راه پیدا می کنند که روح کلی آن ها با موضوع جشنواره انطباق داشته باشد؛ همچنین آثار ارسالی باید به صورت تایپ شده و در قالب word باشند و محدودیتی در تعداد آثار وجود ندارد.

شرافت با بیان این که جشنوار در دو قالب شعر و خاطره برگزار می شود اظهار کرد: بخش شعر شامل قالب های شعر کلاسیک، نیمایی و سپید است و موضوعاتی همانند اخلاق در تبلیغ دین با الهام از آیات و روایات، اخلاق تبیلغ دین در سیره ائمه معصوم(س)، اخلاق تبلیغ دین در سیره عالمان دینی و اخلاق تبلیغ دین در شیوه های تبلیغ نوین از جمله موضوعات پیشنهادی در بخش شعر است.

وی اضافه کرد: بخش خاطره نیز در قالب خاطره های کوتاه و کمتر 5 هزار کلمه  و یاد داشت های روزانه است که باید در زمینه اخلاق تبلیغ دین در رفتار روحانیت باشد و از موضوعات پیشنهادی این بخش می توان به اخلاق تبلیغ دین با توجه به شرایط بومی، اخلاق تبلیغ دین در عرصه بین الملل، اخلاق تبلیغ دین در ایام تبلیغی، اخلاق تبلیغ دین در مدارس و دانشگاه ها، اخلاق تبلیغ دین در زندان ها و کمپ ها و اخلاق تبلیغ دین در روش های تبلیغی اشاره کرد.

دبیر جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا بیستم فروردین ماه از طریق تلگرام به نشانی  @akhlaght یا سامانه اینترنتی  www.eshragh.ir همچنین رایانه festival@eshragh.ir ارسال کنند؛ اختتامیه نیز اردیبهشت ماه در قم برگزار می شود و حضور برگزیدگان در این مراسم الزامی است./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات