۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۵۷۴۴۱
امام جمعه شهرستان ملکشاهی:

تکیه بر بیگانگان مسیری غلط و بدون نتیجه است

امام جمعه شهرستان ملکشاهی گفت: هر دولتی علاقمند این است که مشکلات بیکاری و اقتصادی را در جامعه حل کند؛ اما مشکل اصلی عدم تحقق این وعده ها و هدف ها، انتخاب نادرست مسیر و روش آن است.
امینی

حجت الاسلام سید عبدالله امینی، امام جمعه شهرستان ملکشاهی، امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: متاسفانه در سال ۹۶ شعار مقام معظم رهبری مبنی بر  "اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال" عملا تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: این تحقق پیدا نکردن شعار رهبری بخشی از آن مربوط به عملکرد دولت و بخش دیگر آن هم مربوط به عملکرد مجلس است.

حجت الاسلام امینی خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین عللی که شعار مهم و راهبردی مقام معظم رهبری توسط دولت و مجلس محقق نشده تکیه و اتکا به خارج از کشور است.

امام جمعه ملکشاهی عنوان کرد: رکن اصلی اقتصاد مقاومتی، تکیه بر نیروها و توانمندی داخلی و البته مقابله با واردات بی حد اجناس غیر ضروری است.

وی با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند که منظور از اقتصاد مقاومتی عدم واردات یا صادرات و یا ارتباط با خارج از کشور نیست، گفت: مقصود امام خامنه ای از اقتصاد مقاومتی این است که به نیروهای بیگانه تکیه نکرده و تکیه بر نیروها، منابع  و توانمندی بومی داشته باشیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ائمه جمعه با مردم و در جریان وضعیت معیشت جامعه هستند، تاکید کرد: آنچه که بنده شاهد آن هستم این است که وضعیت معیشت مردم از سال های گذشته بدتر شده و قدرت خرید نسبت به سنوات قبل به مراتب کمتر شده است.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: در مقابل کاهش قدرت خرید مردم، تعرفه های انرژی گرانتر شده و علت افزایش آنها هنوز مشخص نشده است.

تکیه بر بیگانگان مسیری غلط و بدون نتیجه است

امام جمعه شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: هر دولتی علاقمند این است که مشکلات بیکاری و اقتصادی را در جامعه حل کند اما مشکل اصلی عدم تحقق این وعده ها و هدف، انتخاب نادرست مسیر و روش آنها است.

وی اضافه کرد: دولت فعلی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم مسیر تکیه و اعتماد به بیگانگان را پیش گرفته اند که این مسیر غلط و بدون نتیجه بوده است.

حجت الاسلام امینی ابراز داشت: دولت به جای تحقق اقتصاد مقاومتی متاسفانه اقتصاد وابسته را پیش گرفته است که به فرموده مقام معظم رهبری ما در تمامی زمینه ها چه سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی مستقل شده ایم اما اقتصاد ما هنوز وابسته است و می طلبد مسؤولان با تکیه بر نیروهای داخلی در مسر تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.

داشتن روحیه جهادی و مستضعف نوازی برای مسؤولان نظام لازم است

امام جمعه شهرستان ملکشاهی در ادامه به ارائه راهکاری برای حل مشکلات در کشور پرداخت و بیان کرد: اولین قدم برای حل مشکلات کشور داشتن روحیه جهادی مسؤولان است.

وی ادامه داد: اینگونه نباشد که یک مسؤول به جای اینکه به کارش توجه کند تمام توجه وی معطوف به پستش باشد لذا اگر چنین باشد قطعا روحیه ای غیر جهادی خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکشاهی یکی دیگر از مولفه های مهم در حل مشکلات اقتصادی کشور را داشتن روحیه مستضعف نوازی و در کنار مردم بودن، دانست.

وی خاطر نشان کرد: مسؤولان باید حال افراد مستضعف و بی بضاعت و قشر آسیب پذیر جامعه را درک کنند و این تنها با روحیه مستضعف دوستی و در بطن جامعه بودن میسر خواهد شد.

حجت الاسلام امینی گفت: یکی از علل مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور این است که اقتصاد دست مردم نیست و این مساله مغایر با اصل ۴۴ است.

این مدرس حوزه و دانشگاه به اشاره که اینکه باید بنا به دستور مقام معظم رهبری به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم، عنوان کرد: باید اجازه داد تا مردم اقتصاد را بچرخانند اما  تاکنون بخش اعظمی از اصل ۴۴ محقق نشده است.

وی افزود: تمامی مراجع با سیستم بانکداری رایج در کشور مخالف هستند و دولت و مجلس نیز مخالفت خود را با سیستم بانکداری اعلام کرده اند اما سوال اینجاست که چرا تاکنون حرکتی از سوی مجلس به عنوان قوه قانونگذار و دولت به عنوان بازوی اجرایی کشور صورت نگرفته است.

حجت الاسلام امینی در پایان گفت: ان شاء الله مسؤولان با روحیه جهادی و مستضعف نوازی و با تکیه بر نیروهای داخلی و منابع بومی و تحقق اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور را حل کنند./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات