۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۵۷۴۰۳
امام جمعه ساوه:

مبارزه با واردات بی رویه سبب اشتغال در کشور می شود

امام جمعه ساوه گفت: مبارزه با واردات بی رویه کالا و محصول و قاچاق از کشورهای دیگر سبب اشتغال مفید در کشور می شود.
 امام جمعه ساوه

حجت الاسلام ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ساوه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، اظهار داشت: دولت آنچنان که باید در عرصه اقتصاد مقاومتی نتوانست به وعده ها عمل کند و رهبر معظم انقلاب هم بارها تاسف و دلخوری خودشان را ابراز کردند.

وی افزود: دولت نهایت اهتمام خود را برای برجام به کار گرفت و هنوز که هنوز است با وجود شکست هایی که در این زمینه داشته، دست بردار نیستند و سنگ برجام را به سینه می زنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: چند روز گذشته یکی از نظریه پردازان اصلاحات ابراز کرد با وجود همه تعهدات ایران به مسأله برجام باز هم دولتمردان با نگاه با خارج مسأله را حل می کنند و هنوز واردات بی رویه از سایر کشورها را ادامه می دهند.

امام جمعه شهرستان ساوه اضافه کرد: نمی گذارند اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال داخل جان بگیرد و الان می بینیم که دچار تورم، رکود، گرانی و بیکاری شده ایم نه تنها شغل ایجاد نشده بلکه کارخانه هایی هم که قبلا دو یا سه شیفت فعالیت می کردند الان به حالت نیمه تعطیل با تعدیل نیروی فراوان هستند.

وی با بیان اینکه واردات کود انسانی مزخرف ترین و حتی اهانت به ملت ایران بود، گفت: تحریم ها برطرف نشده و مطالبات مردم از برجام برآورده نشده است و ناچاریم جنس های بنجل آمریکا و اروپا را خریداری کنیم؛ مبارزه با واردات بی رویه کالاو محصول و قاچاق از کشورهای دیگر سبب اشتغال مفید در کشور خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: راه توسعه ما گره زدن همه ارکان حکومتی با آمریکا نیست زیرا اگر به اقتصاد آمریکا متکی شویم خواه ناخواه گرفتار وابستگی فرهنگی هم خواهیم شد؛ باید روابط برابر باشد به توسعه ما لطمه نزند وقتی کشور وابسته شد و اقتصاد ما متکی شود فرهنگ و شرافت عزت استقلال خودمان هم از بین می رود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی به هواپیمایی اقای ظریف در فرودگاه آلمان از بنزین رسانی خودداری می شود به معنای نگرانی نقض تحریم های موجود علیه جمهوری اسلامی هستند که این باعث خجالت است.

امام جمعه در ادامه ساوه افزود: اگر کسی بخواهد به خاطر ملت و منافع ملی و نجات اقتصاد کشور به فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری عمل کند جدی گرفته نخواهد شد و مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا امروزورشکستی های زیاد کارخانجات تولیدی، گرانی، تورم، رکود و بیکاری فریاد می کند و اشتغال های ناچیزی هم که هست با تسهیلات در حال گردش است./842/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات