۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۵۷۳۹۷
آیت‌الله محمدی ری شهری:

حسن ظن داشتن به آمریکا خطای محض است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حسن ظن داشتن به آمریکا خطای محض است، گفت: گاهی مصالحه مقدمه حمله است و دشمن از این ترفند برای ضربه زدن به انسان استفاده می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: سوء ظن همیشه شیطانی نیست.

وی افزود: سوءظن داشتن به دشمن یکی از مصادیق بارز سوءظن‌ مثبت است که در روایات متعددی به آن اشاره شده است.

آیت‌الله محمدی ری شهری با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت امیرمومنان علی(ع) که به جناب مالک فرمودند: اگر دشمن تو را به صلح فراخواند و صلح با او را مصلحت دانستی آن درخواست را بپذیر؛ ابراز کرد: حضرت در ادامه به مالک می‌فرمایند: مراقب باش، گاهی مصالحه مقدمه حمله است و دشمن از این ترفند برای ضربه زدن به تو استفاده می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان در این هنگام باید احتیاط و دور اندیشی خود را از دست ندهد و با پرهیز از حسن ظن مکرر به دشمن سوء ظن داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز مکرر تکرار می‌کنند که نباید به دشمن حسن ظن داشت بلکه باید با آنان با سوء ظن برخورد کرد؛ بنابراین نمی‌شود به آمریکا حسن ظن داشت چرا که در این هنگام سوء ظن محمود و مطلوب است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات