۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۵۷۳۵۰
آیت الله حسینی بوشهری:

آبروی انقلاب مدیون خون شهداست

نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب حیثیت و آبروی خود را مدیون خون شهدا است، گفت: بالاترین ارزش و ارزشمندترین انسان ها در جامعه اسلامی شهدا هستند.
آیت الله حسینی بوشهری آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» که در شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، از حضرت زهرا(س) به عنوان  بزرگ ترین اسوه و مادر شهیدان یاد کرد و گفت: حضرت زهرا(س) برای تمامی انسان های مؤثر در تاریخ و به ویژه خانواده شهداء و مادران و همسران شهداء بهترین و برجسته ترین الگو هستند و ماردان و همسران شهید در کردار و رفتار باید از این بانو الگوبرداری کنند.

 امام جمعه قم با بیان این که حضرت زهرا(س) با شهادت خود از تمام جبهه حق در برابر طاغوتیان و حیله های طاغوت یعنی نفاق دفاع کردند، تصریح کرد: در قرآن کریم از قتال در جبهه کفر و باطل زمانی تعبیر به جهاد می کند که قتال برای رضایت خداوند باشد و آنچه مجاهدان فی سبیل الله را از افراد باطل و مزدور جدا می کند حرکت در مسیر حق و کسب رضایت خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه اگر کسب رضایت خداوند نباشد هیچ مجاهدی عازم جبهه های حق علیه باطل نمی شود، گفت: معیار و هدف شهدا  برای حضور در جبهه ها و مدیان جهاد دفاع از حق و حقیت و کسب رضایت خداوند است به همین دلیل خداوند شهادت را رزق و روزی بندگان صالح و مخلص خود می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به شاخصه های شهداء اشاره کرد، افزود: تکلیف گرایی نخستین ویژگی شهدا دانست. شهدا وقتی به تکلیف رسیدند درنگ نکردند و تعلقات دنیوی را پشت سر گذاشته و به تکلیف خود عمل کردند و به عبارت بهتر مؤمن به خدا زمانی که تکلیف و رسالت خویش را تشخیص داد منتظر عمل و حرکت دیگران نمانده بلکه با جان و مال خود در راه خداوند جهاد می کند.

وی به مقام و جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا دارای مقام‌های بزرگ و بلندی هستند، چراکه قرآن کریم از آنان یاد می‌کند و آنان را زنده می‌نامد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خستگی ناپذیر از ملامت و سرزنش دیگران را دومین شاخصه برجسته شهدا دانست و افزود: شهدا از ملامت ملامت کنندگان باکی ندارند و درحالی‌که عده ای شهداء را به دلیل حضور در جبهه های مقاومت اسلامی مورد سرزنش قرار می دادند آنها استوار ایستادند و برای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب جنگیدند و امروز حضور شهدای مدافع حرم ایرانی برای جهاد در کشورهای اسلامی سند افتخاری برای خانواده شهدا و انقلاب است.

وی امنیت کنونی کشورهای اسلامی را مدیون رشادت‌های شهدا دانست و خاطر نشان کرد: اگر امروز ملت ایران و مردم عراق و سوریه امنیت دارند، این امنیت به دلیل ایثارگری شهدا و از خودگذشتگی مادران و همسران شهداء است؛ چراکه این شهدا بودند که به کشور آبرو و حیثیت بخشیدند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مقام شهدا در نزد خداوند یادآور شد: مقام شهدا آن‌چنان ارزشمند اشت و شهدا دارای آن چنان جایگاه بزرگی هستند که رسول خدا (ص) می‌فرماید «بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری وجود دارد مگر در آنجایی که فردی درراه خداوند به شهادت برسد» و اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر حفظ ارزش های ایثار و شهادت در جامعه تأکید دارند همین مطلب است و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب خانواده شهدا را چشم‌وچراغ ملت می دانند و بر احترام به خانواده شهدا تأکید ویژه ای دارند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات