۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۷۳۲۲
حجت الاسلام ملکی خبرداد؛

اعزام سالانه ۱۹ هزار مبلغ به مدارس سراسر کشور

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از اعزام سالانه ۱۹ هزار مبلغ به مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۵ هزار روحانی در آموزش و پرورش شاغل هستند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی ملکی در نشست ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که پیش از ظهر امروز در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با اشاره به فعالیت های این ستاد عنوان کرد: فعالیت های انجام شده در این ستاد، حاصل زحمات و تلاش های مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران، حوزه های علمیه خراسان و اصفهان و آموزش و پرورش است.

وی افزود: گسترده ترین همکاری برون سازمانی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مربوط به همکاری این دو نهاد با یکدیگر است.

رییس ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: هم اکنون بیش از 5 هزار روحانی در آموزش و پرورش شاغل هستند و 5 هزار روحانی دیگر نیز به صورت پاره وقت همکاری مستمر با این نهاد دارند و 19 هزار مبلغ نیز به صورت سالانه به آموزش و پرورش اعزام می شوند.

وی با بیان برخی از برنامه های اجرا شده این ستاد خاطرنشان کرد: رفع مشکل طرح روشنا که پس از یکسال وقفه از سال آینده در مدارس اجرا می شود یکی از اقدامات انجام شده است و نیز برگزاری  100 جلسه استانی و 300 جلسه منطقه ای و شهرستانی از دیگر فعالیت های این ستاد محسوب می شود.

حجت الاسلام ملکی اضافه کرد: در بحث استمرار طرح روحانیون وظیفه که از هدایای رهبری بوده و طرح موفقی محسوب می شود نیز کارهای خوبی انجام شده است بگونه ای که در سال گذشته تنها 38 نفر در این طرح جذب شده بودند اما در سال جاری بالغ بر 282 نفر جذب شده اند و امیدواریم سال آینده این تعداد افزایش یابد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بنیادین و کلیدی از سوی این ستاد، برگزاری اولین دوره تربیت مدرس سند تحول بنادین آموزش و پرورش با حضور 80 روحانی از سراسر کشور است که از دیروز آغاز شده و تا دوشنبه ادامه دارد.

رییس ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تأکید کرد: بیش از 2800 مدرسه در سال گذشته از روحانی مستقر استفاده کرده اند و جلسات تبلیغی در سال گذشته در مدارس سراسر کشور بیش از 33 هزار جلسه بوده است.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات موجود در روند فعالیت این ستاد، موضوع اعتبارات است بگونه ای که ده ها هزار مدرسه در سراسر کشور درخواست استفاده از روحانی را دارند اما محدودیت منابع اجازه اعزام مبلغ نمی دهد و همچنین حوزه های علمیه خواهران نیز توانایی اعزام بیش از 3 هزار طلبه خواهر به سراسر کشور را دارد اما این موضوع به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است.

حجت الاسلام ملکی در ادامه اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد نیاز، استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه به ویژه سفیران هدایت در طرح خرید خدمت آموزشی است و همچنین توجه به مدارس علوم و معارف اسلامی که از تأکیدات رهبری برای تربیت مدیران اسلامی است، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد که برای این مسأله حوزه علمیه می تواند هم در بحث پذیرفتن واحدهایی که با دروس حوزوی سال اول و دوم همپوشانی دارد کمک کند و هم اداره این مدارس توسط حوزه های علمیه صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است که حوزه علمیه اهتمام جدی تری به دانشگاه فرهنگیان داشته و در بحث برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی و همچنین کرسی های آزاداندیشی مشارکت بیشتری داشته باشد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات