۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۵۷۳۱۱

نام‌نویسی اینترنتی مراسم معنوی اعتکاف قم آغاز شد

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف از آغاز نام‌نویسی اینترنتی مراسم معنوی اعتکاف قم خبر داد که قرار است در ۲۴ مسجد و با ظرفیت ۱۴ هزار نفر برگزار شود.
مراسم معنوی اعتکاف در مسجد امام حسن عسکری(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدباقر تکیه‌ای، در نشستی با حضور خبرنگاران، از آغاز نام‌نویسی اینترنتی مراسم معنوی اعتکاف قم به مرکزیت مسجد امام حسن عسکری(ع) خبر داد که قرار است در ۲۴ مسجد و با ظرفیت ۱۴ هزار نفر در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار شود.

وی با بیان این‌که امسال مراسم معنوی اعتکاف میزبان هفت هزار نفر خواهر و هفت هزار نفر برادر است و هزار خادم نیز به خدمتگزاری معتکفان خواهند پرداخت، افزود: نام‌نویسی برای شرکت در این مراسم معنوی از ۱۲ اسفندماه آغاز شده و تا بیست و پنجم همین ماه ادامه خواهد داشت.

مسؤول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به این‌که متقاضیان نام‌نویسی برای شرکت در این مراسم معنوی، اولویت انتخاب دو مسجد را خواهند داشت، گفت: اسامی معتکفان پس از انجام قرعه‌کشی، از طریق پیامک و سامانه اینترنتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی شرایط سنی نام‌نویسی برای برادران را ۱۸ و برای خواهران را ۱۶ سال عنوان کرد و از دانشجویان، دانش‌آموزان، خانواده ایثارگران و شهدای مدافع حرم و مهمانان خارجی از ۷۱ کشور به عنوان مخاطبان اعتکاف ویژه نام برد که در برخی از مساجد همچون مسجد امام حسن عسکری‌(ع) و مسجد جمکران معتکف می‌شوند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای یادآور شد: مراسم اعتکاف امسال میزبان معلولان و ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، اقامت‌کنندگان ندامتگاه‌های قم، مدیران عالی استان و مدیران سطح شهر است.

وی با بیان این‌که رویکرد اعتکاف توجه و بازگشت به دعا است، از قرائت کتاب صحیفه سجادیه، مناجات در نیمه شب، توجه به قرآن کریم، عیدانه ختم صلوات و ارائه و پخش مجموعه صوتی «سجده‌گاه بندگی» در قالب نرم‌افزار و اپلیکیشن در این مراسم معنوی خبر داد.

گفتنی است که متقاضیان حضور در مراسم معنوی اعتکاف می توانند از ۱۲ تا ۲۵ اسفندماه از طریق سامانه اینترنتی ستاد مرکزی اعتکاف قم به نشانی www.etekafqom.com نام نویسی کنند./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات