۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۳۰۷
با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی؛

پنجمین جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره جامع بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
اعتکاف طلاب در مسجد گوهرشاد اعتکاف طلاب در مسجد گوهرشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای در نشستی که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، از برگزاری پنجمین جشنواره جامع بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف، 17 اسفندماه با سخنرانی حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی در مشهد مقدس خبر داد.

وی در ابتدا با اشاره به ظرفیت عظیم اعتکاف، از این فریضه الهی به عنوان جبهه معنویت یک نظام نام برد و گفت: اعتکاف علما و عملا تابلوی معنویت است که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بر انجام آن تأکید فراوان دارند.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به بعد بین‌الملل این فریضه الهی گفت که با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در سال گذشته ۶۹ کشور اعتکاف رجبیه را برگزار کردند و امسال نیز بر تعداد این کشورها افزوده خواهد شد.

وی در ادامه هدف برگزاری جشنواره علمی، ادبی و هنری اعتکاف را به سبب افزایش پشتوانه علمی و غنی‌سازی آن ارزیابی کرد و اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان آثار علمی پنجمین جشنواره، در بخش علمی در مجموع ۹۰ اثر شامل ۳۵ کتاب و ۵۵ مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای افزود: در بخش ادبی نیز ۶۹۲ اثر شامل ۵۵۳ شعر، ۱۱۷ داستان و ۲۲ خاطره و همچنین در بخش هنری ۱۱۲۸ اثر شامل ۳۴ فیلم کوتاه، ۶۱ فیلنامه، ۲۸ مستند و ۱۰۰۵ عکس ارسال شد.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این‌که در بخش بین‌الملل ۱۷۰ نفر از ۶۹ کشور جهان تعداد ۳۰۰ اثر را به جشنواره ارسال کردند، گفت: آثار ارائه شده مورد ارزیابی قرار گرفت که در مجموع 42 اثر برگزیده انتخاب شد.

وی از رونمایی کتاب چهار جلدی «در خلوت حضور»، کتاب پنج جلدی «موسوعه فقهی اعتکاف»، کتاب «موسوعه احکام اعتکاف»، نرم‌افزار «جامع اعتکاف»، کتاب دو جلدی «فرهنگ نامه اعتکاف» و لوح فشرده و کتاب «بر کرانه نور» شامل بیانات مقام معظم رهبری و سخنان علما درباره اعتکاف در روز برگزاری این جشنواره خبر داد.

به گفته سیدعلیرضا تکیه‌ای، پنجمین جشنواره جامع بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف، ۱۷ اسفندماه در دو نوبت صبح و عصر با سخنرانی حضرت آیت‌الله نوری همدانی و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در حرم حضرت ثامن الحجج(ع)، تالار قدس کتابخه آستان برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در روز برگزاری جشنواره، دو میزگرد دبیران جشنواره‌های اعتکاف و میزگرد مسؤولان فرهنگی اعتکاف‌های برتر نیز برگزار می‌شود و ارائه مقالات، کتاب، اشعار، خاطرات، فیلم کوتاه و آثار بین‌المللی به انضمام تجلیل از آثار برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

همچنین شب قبل از برگزاری پنجمین جشنواره اعتکاف، چهارمین نشست هم‌اندیشی مسؤولان و مدیران فرهنگی اعتکاف مراکز استان‌‌ها ساعت ۱۸:۳۰ و نخستین شب شعر اعتکاف از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در تالار شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای اعتکاف از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه پنجمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف برگزار و جدیدترین آثار ارسالی را به زائران و همجواران حرم مطهر رضوی عرضه خواهد کرد./920/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات