۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۵۷۲۷۳
امام جمعه بم:

دولت در اجرایی کردن شعار سال نمره مناسبی ندارد

حجت الاسلام دانشی با اشاره به این که دولت در اجرایی کردن شعار سال نمره خوبی ندارد، گفت: باید دولت بداند اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور اجرایی می شود که به تولیدات داخلی اهمیت دهد.
امام جمعه بم اقتصاد مقاومتی اقتصاد اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با اقتصاد مقاومتی، گفت: تنها راه نجات از بیکاری و تورم، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی بیان کردند اما مسؤولان کشور در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، خوب عمل نکردند.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به این که رهبر انقلاب تمام جزئیات اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن را به دولت مردان بیان کردند، ابراز داشت: دولت مردان اعتقادی به تولید داخلی ندارند زیرا  برخی فهمیدند که با اقتصاد مقاومتی منافعشان به خطر می افتد.

وی اظهار داشت: مشکل فعلی کشور ایران، اقتصاد بوده و زمانی کشور می تواند در مقابل دشمنان خود بایستد که به تولیدات داخلی خود اهتمام ورزد.

استاد حوزه علمیه بم با بیان این که دولت مردان باید وابستگی به نفت را از ذهن و اعتقادات خود خذف کنند، ابراز داشت: وابستگی به نفت یکی از دلایلی بود که دولت نتوانست در اجرا کردن اقتصاد مقاومتی موفق شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم اثرات اقتصاد مقاومتی را در زندگی خود مشاهده نکردند و دولت روز به روز به گرانی ها افزود؛ به گونه ای که بیکاری و تورم در کشور در سال جاری افزایش پیدا کرد.

امام جمعه بم با بیان این که دولت مردان اقتصاد مقاومتی را در شعار  اجرایی کردند، تصریح کرد: تنها کاری که مسؤولان در اقتصاد مقاومتی انجام دادند، شعار و گرفتن جلسات بود و کار خاصی در باب اقتصاد مقاومتی برای مردم انجام ندادند.

وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به این معنا نبوده که با هیچ کشوری در ارتباط نباشیم بلکه اقتصاد مقاومتی به مردم بیان می کند که هیچ وقت نباید در ارتباط با کشوری دیگر، از منافع و دستاورد های خود کوتاه بیاییم و کشور را تسلیم دشمن کنیم.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به این که دولت در اجرایی کردن شعار سال نمره خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری نتوانست اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کند؛ زیرا اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور اجرا می شود که دولت به تولیدات داخلی اهمیت دهد.

وی ابراز داشت: اقتصاد درون گرا، بیکاری و تورم را در کشور از بین می برد و دولتی که اعتقادی به داخل کشور و مردم ندارد، چه طور می تواند اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کند.

وی در پایان با اشاره به این که اعتماد به دشمن با اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد، گفت: اعتماد کردن به دشمن یکی از دلایلی بود که اقتصاد مقاومتی در کشور عملی نشد؛ زیرا نگاه به خارج ما را از اقتصاد مقاومتی دور می کند./9707/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات