۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۵۷۲۳۷
حجت الاسلام کشوری:

پیگیری مطالبات رهبری مهم‌ترین مسأله در ترویج سند تحول بنیادین است

مسؤول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه گفت: در بحث ترویج و تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دغدغه ها و مطالبات رهبری مدنظر باشد.
کشوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی کشوری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد با اشاره به ضرورت تحول عنوان کرد: مراکزی که نسبت به مسائل دانشی برنامه ریزی می کنند همواره نیازمند تغییر و تحول هستند.

وی افزود: حوزه علمیه نیز به عنوان یکی از این مراکز این موضوع را در نظر دارد و به همین منظور نیز آموزش های کاربردی و مهارتی با توجه به دغدغه ها و مطالبات رهبری برای کارآمدتر کردن فعالیت ها صورت می گیرد.

مسؤول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در این مدت برنامه ریزی شده و در حال اجرا است، دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا از این طریق بتوانیم افرادی را تربیت کنیم که بتوانند در موضوعات سند تحول و مبانی نظری آن در استان خود به تبیین آن بپردازند.

وی اضافه کرد: در بحث سند تحول کارهای خوبی انجام شده است ولی نیاز است که تحول و تغییر را با نگاه ویژه تری مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام کشوری پیگیری دغدغه ها و مطالبات رهبری را از موضوعات مهم در بحث اجرای سند تحول دانست و خاطرنشان کرد: در بحث ترویج و تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دغدغه ها و مطالبات رهبری مدنظر ما باشد و همانطور که ایشان فرمودند، نباید به تغییرات جزئی دل خوش کنیم.

وی تأکید کرد:  هدف ما این است که در راستای بیانات و تأکیدات رهبر انقلاب قدم برداریم چراکه اگر خودمان به فکر راه چاره ای برای دگرگونی و تغییر نباشیم، دیگران برای ما برنامه ریزی خواهند کرد.

مسؤول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه ابراز کرد: اسنادی مانند سند آموزش 2030 که تحمیلی از جانب یونسکو و سازمان ملل است، نشان می دهد که آن ها به دنبال شعائر اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) نیستند و چیزی تدوین می کنند که دقیقاً با مکتب اهل بیت(ع) منافات دارد.

حجت الاسلام کشوری در پایان خاطرنشان کرد: مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه این آمادگی را دارد که در امور فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و تهذیبی، کمک حال مجموعه های گوناگون به ویژه آموزش و پرورش باشد./872/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات