۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۵۷۱۹۵
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

جدایی دین از اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و سیاست سکولاریسم است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: برخی فقط حوزه های علمیه را متولی فرهنگ دینی می دانند و از طرفی مدعی هستند که حقوق شهروندی بر فرهنگ دینی مقدم است.
حجت الاسلام علی سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی تعالی اساتید بسیجی صبح امروز ۱۲ اسفند در مجتمع فرهنگی آموزشی اقامت به ریشه یابی مهمترین چالش های انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد نماد اصولگرایی نیست، اظهار کرد: در واقع انتخاب او یکی از مراحلی بود که مردم می خواستند قدرت به اصولگرایان برسد و در عین حال احمدی نژاد مساوی با اصولگرایان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به ریشه چالش ها بیان داشت: اختلاف سلیقه ای و ساختاری و گفتمانی و مبنایی و اعتقادی از مهمترین دلایل این چالش ها است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر اختلافات سلیقه ای باشد، مشکلی ندارد، اظهار کرد: اما اگر این اختلافات مبنایی و اعتقادی باشد برای اصل نظام و حاکمیت دینی خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره اختلافات مبنایی و اعتقادی گفت: این گروه به حاکمیت دینی به صورت حداقلی و نه حداکثری باور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این مطلب که شناخت این گروه بسیار سخت است، بیان داشت: در واقع آنها اعتقاد به حاکمیت دینی دارند که نقشی در اداره جامعه نداشته باشد.

وی بیان کرد: مرز نگاه تمدنی به اسلام و نگاه مدرنیته اسلامی به روشنی واضح نیست چرا که این نگاه حداقلی به اسلام همان سکولاریسم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  خاطرنشان کرد: سکولاریسم به معنای جدایی دین از اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و سیاست است و در عین حال به معنای حذف دین از همه ابعاد زندگی بشر است.

وی با بیان اینکه برخی می گویند حوزه دین مربوط به حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: در عین حال نگاه سکولاری سعی دارد فرهنگ عمومی جامعه را از فرهنگ دینی جدا کند./۹۳۴/پ202/ب1

ارسال نظرات