۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۷۱۷۲
مدیرکل کمیته امداد استان قم خبر داد؛

کمک ۳۱ میلیارد تومانی مردم قم به نیازمندان و مستضعفان

مدیر کل کمیته امداد استان قم با بیان این که مردم قم در کمک به کمیته امداد رتبه اول را در کشور دارند، گفت: در ۱۱ ماه گذشته مردم نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان به کمیته امداد در قالب هاب مختلف کمک کردند.
اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: کمیته امداد امام 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل تأسیس شد.

وی افزود: این اقدام نشان می دهد که امام راحل با وجود دغدغه های بسیار مسائل انقلاب، توجه به محرومان و مستضعفان را در دستور کار قرار داده بودند، خوشبختانه کمیته امداد خدمات بسیار و ارزشمندی را به نیازمندان ارائه داده است.

میرشکار با بیان این که در استان قم با عنایت مردم استان خدمات بسیار متنوع و اثرگذاری به نیازمندان ارائه شده است، اظهار داشت: در کمیته امداد قم حدود 20 هزار خانواده شناسایی شده و بعد از تأیید نیازمندی آن ها تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از این تعداد 15 هزار و 300 خانواده به صورت مستمر از همه خدمات امداد به ویژه از مستمری بهره مند می شوند، 5 هزار خانواده نیز به صورت تک یا چند خدمتی از کمیته امداد استفاده می کنند، این 20 هزار خانواده شامل جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر می شوند که  از این تعداد نزدیک به 11 هزار نفر بالای 60 سال دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام قم ابراز داشت: 3 هزار و 500 نفر دانش آموز، 770 نفر دانشجو و هزار و 200 خانواده که دارای بیمار صعب العلاج هستند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، تلاش کمیته امداد این است که حداقل نیازهای خانواده ها را تأمین کند، از ابتدای سال 96 مستمری مددجویان 3 برابر شد.

وی عنوان کرد: افزون بر مستمری یکی از نیازهای مهم خانوادهای تحت پوشش، درمان است، 25 هزار کارت درمان در استان صادر شده و همه نیازهای افراد نیازمند تحت پوشش تقریبا رایگان است، هزینه های درمانی در 10 ماه گذشته  نزدیک 10 میلیارد تومان بوده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: ازدیگر خدمات مورد نیاز خانواده ها مسکن است، حدود هزار و 300 خانواده مسکن ندارند و دارای شرایط حادی هستند و از آنجایی که خدمت مسکن گران است به راحتی نمی توان این نیاز را برطرف کرد البته سالانه نزدیک 150 مسکن خریداری می شود، در 11 ماه سال جاری بیش از 125 واحد مسکن خریداری شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج از دیگر خدمات کمیته امداد است، خدمت دیگر کمیته امداد در حوزه توانمندسازی است، هدف و مأموریت اصلی کمیته امداد کمک به خانواده ها است تا روی پای خود بایستند و از چرخه فقر خارج شوند و دریافت کمک از کمیته به حداقل برسد از این رو برنامه ایجاد اشتغال در بین خانواده های تحت پوشش مهم ترین برنامه است.

مدیرکل کمیته امداد امام قم با بیان این که آموزش های لازم در حوزه کسب و کار به مددجویان داده می شود و پس از آمادگی لازم تسهیلات قرض الحسنه داده خواهد شد، گفت: هر سال برای حدود هزار و 500 نفر از این طریق اشتغال ایجاد می شود و از چرخه فقر خارج خواهند شد.

وی افزود: از دیگر خدمات مهم کمیته امداد به نیازمندان پرداخت وام قرض الحسنه است، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از سال گذشته تأسیس شده و افراد نیازمندان معرفی می شوند و از یک تا 5 میلیون تومان وام بدون سود دریافت می کنند و منابع این صندوق عمدتا از کمک های مردم است

در حوزه فرهنگی برای بالا بردن بینش دینی و اعتقادی خانواده ها برنامه های مهم آموزشی برگزار می شود، در 10 ماهه سال جاری بیش از هزار و 500 نفر از خانواده های تحت پوشش به صورت رایگاه به مشهد مقدس اعزام شدند و حدود 800 نفر به کربلای معلی مشرف شدند، مردم قم در کمک به کمیته امداد رتبه اول را در کشور دارند و در 11  ماه گذشته مردم نزدیک به 31 میلیارد تومان به کمیته امداد در قالب هاب مختلف کمک کردند و عین کمک ها هزینه نیازمندان شده است و یک ریال از آن ها برای جای دیگر هزینه نشده است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات