۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۵۷۱۵۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عدالت اجتماعی در سایه خدمت مسؤولان به مردم محقق می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در سایه خدمت مسؤولان به مردم محقق می شود، گفت: عدالت اجتماعی مورد تاکید رهبری بوده و بی عدالتی در جامعه اسلامی غیر قابل قبول است.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه نماز جمعه این هفته ارومیه که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلا برگزارشد، با تسلیت سالروز رحلت ام البنین همسر حضرت علی (ع) گفت: ایشان هم همسر و هم مادر شهید بودند در واقع این روز تکریم مادران و همسران شهید است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسؤولان اختلافات را کنار گذاشته و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند، اظهار کرد: مسؤولان باید با همکاری یکدیگر، به نحو احسن از فرصت به دست آمده برای خدمت به مردم استفاده کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به حساسیت های قومی و مذهبی در آذربایجان غربی افزود: باید اختلافات دینی و قومی کنار گذاشته شود تا بتوان به صورت شایسته به مردم این استان خدمت شود.

وی تصریح کرد: اختلافات در رنگ و زبان و قومیت از سوی خدا آفریده شده اند و نشانه ای از خداوند بوده و نباید از وسوسه های شیطان برای سوء استفاده از این تفاوت برای دور کردن اقوام اطاعت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: مسؤولان باید روی حرف هایی که می گویند، بمانند تا مردم به آنان اعتماد کنند؛ وعده هایی که عمل نمی شوند سبب دلسردی مردم و از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به مسوولان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با بیان اینکه عدالت اجتماعی در سایه خدمت مسؤولان به مردم محقق می شود، گفت: عدالت اجتماعی مورد تاکید رهبری بوده و بی عدالتی در جامعه اسلامی غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشور باید به همه استان ها به صورت عادلانه توجه کنند، اظهار کرد: توجه به برخی استانها و رعایت نکردن توازن در تزریق بودجه در بین استان ها سبب تفرقه در کشور می شود.

امام جمعه ارومیه گفت: همه مردم و مسؤولان در قبال بیت المال مسؤول اند بنابراین باید از اسراف در آن جلوگیری کرده و نگذارند از سوی برخی به تاراج رود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از خطبه با اشاره به فرهرسیدن عید نوروز، گفت: بهترین اعمال تحویل سال و در ایام عید صله ارحام است چراکه خدواند در قرآن بعد از اشاره به حق خود، به حق پدر و مادر و قوم اشاره کرده است.

وی صله ارحام را وصیت پیامبر به مسلمانان خواند و افزود: به گفته ائمه اطهار صله ارحام گناهان شخص را پاک می کند، اموال شخص را زیاد می کند، به آن برکت می بخشد، گره هایی که در زندگی شخص می افتد حل می کند و سبب افزایش عمر می شود.

خطیب جمعه ارومیه تصریح کرد: در ایام عید اغنیا نباید فقرا را از یاد ببرند، صدقه و کمک به فقرا و محرومین یکی از کارهای سفارش شده خداوند در قرآن بوده که سبب آمرزش گناه و سبب برکت اموال شخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: کمک به فقرا در شب که سبب حفظ آبروی شخص محروم می شود از بهترین کارها نزد خداوند است./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات