۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۵۷۱۵۰
آیت الله دری نجف آبادی:

اقتصاد مقاومتی با شعار حاصل نمی شود

امام جمعه اراک اقتصاد مقاومتی را نسخه شفا بخش اقتصاد کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی با امور مقطعی و شعار حاصل نمی شود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را نسخه شفا بخش اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی با امور مقطعی و شعار حاصل نمی شود.

اصلاح الگوی مصرف یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مسؤولان باید در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی و جدیت گام بردارند، اظهار داشت: امروز باید با برنامه ای کاربردی برنامه های اقتصاد مقاومتی را در سطوح مختلف جامعه تعریف و اجرایی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اصلاح الگوی مصرف را یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف در تمامی سطوح جامعه باید عملیاتی شود.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امروز باید از صرفه جویی به عنوان یک رکن اصلی در بهبود اقتصاد کشور نظاره کرد، ابراز داشت: برای حفاظت از منابع ملی باید به صرفه جویی به عنوان یک رکن مهم توجه و در بخش های مختلف این مهم را اجرایی کرد.

روزانه بیش از 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مصرف بنزین در کشورهای جهان و انتقاد نسبت به مصرف بالای بنزین در ایران، گفت: مصرف سالانه بنزین در کشور ترکیه به سه میلیارد لیتر هم نمی رسد و این در حالی است که در ایران سالانه بیش از 30 میلیارد لیتر بنزین مصرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که این مهم در تعطیلات نوروز تا مرز یکصد میلیون لیتر نیز می رسد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: امروز با وجود تولیدات انبوه بنزین در داخل کشور، روزانه بیش از 20 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود و باید با برنامه ریزی مصرف بنزین را کاهش دهیم.

فرهنگ سازی استفاده همگانی از حمل و نقل عمومی در کشور

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده همگانی از حمل و نقل عمومی در کشور، گفت: امروز باید افزون بر فرهنگ سازی جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی در حوزه صنعت خودروسازی نیز تولیدکنندگان باید به سمت تولید خودروهای با مصرف کمتر از 6 درصد هدایتگری شوند.

شایان ذکر است کاشت نهال و گسترش فضای سبز، نقش مادران و همسران شهدا در شکل گیری انقلاب اسلامی و راه های رسیدن به تقوای الهی از دیگر عناوین سخنان آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات