۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۵۷۱۴۹
امام جمعه موقت سمنان:

طرح انتقال آب به استان سمنان باید با رویکردی غیرجناحی بررسی شود

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه در استان با پدیده خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه هستیم، گفت: رفع کمبود آب سمنان در سطح ملی و بدون هر رویکرد جناحی مورد بررسی قرار گیرد.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام (ره) این شهر بابیان اینکه افزون بر سمنان شهرها و استان های دیگری نیز گرفتار خشکسالی و کمبود منابع آبی هستند و باید برای رفع آن چاره ای تدبیر شود، ابراز داشت: در شرایطی که با حفر ۱۳ متر چاه به آب دسترسی داشتیم امروز باید ۳۰۰ متر برای رسیدن به آب چاه حفر کنیم و این زنگ خطر و هشداری بزرگ برای منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح آب در سمنان ۲۵۰ متر پایین رفته است، افزود: ادامه این روند به معنای پایان آب در استان خواهد بود و علیرغم پیگیری استانداران و نمایندگان هنوز در حوزه تامین منابع آب اقدام مهمی صورت نگرفته است و باید برای رفع این معضل چاره‌اندیشی صورت گیرد.

فرهنگ صحیح مصرف آب باید در جامعه نهادینه شود

امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه فرهنگ صحیح مصرف باید در جامعه نهادینه شود، ابراز داشت: در قبال نسل آتی مسئول هستیم بنابراین این مهم می‌طلبد تا برای حفاظت از آب به دنبال راهکار باشیم لذا برای مدیریت مصرف آب به‌ویژه در بخش کشاورزی و افزایش فرهنگ‌سازی باید تصمیمات خاص اتخاذ شود.

حجت الاسلام عبدوس بابیان اینکه بحران آب جدی است، تصریح کرد: درباره رفع این مسائل بحران آبی باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و در نهایت با نظر رهبر معظم انقلاب پیرامون آن تصمیم‌گیری شود و از سوی دیگر رفع کمبود آب استان سمنان باید در سطح ملی و بدون هر رویکرد جناحی موردبررسی های بیشتر قرار گیرد.

وی بابیان اینکه پیرامون انتقال آب دریای خزر به سمنان باید یک گروهی از مؤثرین استان های فلات مرکزی برای پیگیری آن ایجاد شود، ابراز داشت: قبل از هر اقدامی باید مدیریت صحیح مصرف آب در استان با حساسیت بیشتری در ایام منتهی به آخر سال توسط دستگاه‌های مربوط به صورت مداوم این نکات برای مردم بازگو شود لذا در شرایط فعلی صرفه‌جویی تنها راه مقابله باکم آبی است که باید فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود./977/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات