۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۵۷۱۴۳
امام جمعه موقت قزوین:

بزرگ‌ترین اعتراض مردم مسأله تورم و مشکلات اقتصادی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: امروز بزرگ‌ترین اعتراض مردم در خصوص تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی است که آنها رادر تنگنا و فشار قرار داده است؛ اعتراض مردم در حقیقت به کسانی صورت گرفته که در جامعه گرفتار اختلاس مالی شده و عده‌ای هم از آنها حمایت می‌کنند.
حجت الاسلام علی قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به اهمیت تقوا و تفکر در زندگی گفت: داشتن تقوای الهی در تمام امور و تفکر در خلقت و آفرینش الهی دو منبع خیر هستند که در فرهنگ دین و زبان روایات به آن توجه بسیاری شده است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: امسال در ایام دهه مبارک فجر ملت ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشته و آن را پاس داشتند ایران اسلامی به برکت انقلاب  در طی چهل سال گذشته شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف بوده است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه امروز امنیت کشور ایران مدیون جانفشانی‌های شهدای دفاع مقدس است اظهار کرد: امروز اگر ما می‌توانیم برای شهدای گرانقدر خود بزرگداشت گرفته و یاد آنها را گرامی بداریم لطفی است که از جانب خداوند متعال شانل حال ما شده است امروز آرامش و امنیت ایران اسلامی مدیون ایثارگری شهدایی است که جان خود را فدا کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه تکیه کردن به بیگانگان نوعی حرکت ارتجاعی است ابراز کرد: امروز ملت ایران باید به مردم و جوانانش اتکا کرده و از تکیه بر بیگانگان خودداری کند اگر ملت ایران به جای تکیه بر داخل به خارج متکی شده و به آفاتی چون اشرافیگری و زیاده‌طلبی دچار شود دچار حرکت ارتجاعی و بازگشت به عقب خواهد شد.

حجت الاسلام قابل با بیان اینکه مردم ایران در هیچ زمانی از انقلاب اسلامی طلب‌کار نبوده است افزود: دشمن در تمام سال‌های پیروزی انقلاب همواره تلاشش این بوده است که مردم را نسبت به نظام و آرمان‌های آن دلسرد و بدبین کند حال آنکه ملت ایران با تقدیم هزاران شهید در جریان پیروزی انقلاب هیچگاه خود را طلبکار نظام و انقلاب ندانسته است.

وی با اشاره به اعتراضات پراکنده مردم پیرامون مسائل اقتصادی در جامعه افزود: امروز بزرگ‌ترین اعتراض مردم در خصوص تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی است که آنها رادر تنگنا و فشار قرار داده است اعتراض مردم در حقیقت به کسانی صورت گرفته است که در جامعه گرفتار اختلاس مالی شده و عده‌ای هم از آنها حمایت می‌کنند.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دشمن تلاش دارد اقدامات تخریب کننده در کشورهای مسلمان را به ایران نسبت دهد تاکید کرد: از زمانی که نخستین موشک یمنی‌ها به عربستان اصابت کرد فرصت‌طلبانی چون استکبار جهانی و آمریکا تلاش کردند پرتاب موشک را به ایران نسبت داده و این کشور را بدنام کنند اما خوشبختانه این اقدام آنها بی‌نتیجه و ناموفق بود.

حجت الاسلام قابل با اشاره به رحلت حضرت ام‌البنین تصریح کرد: ام البنین زنی فداکار و بااخلاص بود که چهار فرزند بزرگوار خود را در کربلا از دست داد و هنگامی که خبر شهادت امام حسین(ع) را شنید تلاش کرد جریان کربلا و یاد امام حسین(ع) را در تمام دوران حیات خود زنده نگه دارد.

وی در پایان گفت: مردم کشور ما مردمی فداکار و ایثارگر هستند در هر زمانی که آشوب جنگ و فتنه کشور را فرا گرفته است مردم از اهدای خون خود و جانفشانی دریغ نداشته و ندارند از این رو، همواره باید قدردان این مردم بوده و خود را خدمتگزار آنها بدانیم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات