۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۵۷۱۳۱
با حضور در جامعه مدرسین؛

جمعی از علمای اهل تسنن افغانستان با آیت الله علیدوست دیدار کردند

جمعی از علما و اساتید اهل تسنن حوزه های علمیه استان هرات افغانستان با آیت الله علیدوست دیدار و گفت‌وگو کردند.
دیدار علمای افغانستان با آیت الله علیدوست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل تسنن افغانستان پیش از ظهر امروز با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله ابوالقاسم علیدوست دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله علیدوست در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار صمیمانه به تعریف از مردم غیور دیار افغانستان پرداخت و اظهار داشت: انسان احساس می کند این مردم با دل و جان خود اسلام را پذیرفته اند و مردمی کوشا، قانع، مبارز و انقلابی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به وحدت و همگرایی به عنوان رمز پیروزی اسلام و مسلمانان در مجامع جهانی نسبت به فعالیت تفرقه افکنان شیعه و سنی هشدار داد.

در ابتدای این دیدار نیز مولوی سید احمد آخوندزاده رییس شورای اخوت اسلامی هرات، به معرفی حضار پرداخت و عنوان کرد: این افراد 24 نفر از  روحانیون، اساتید حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعات استان هرات افغانستان هستند که برای چند روزی به کشور ایران آمده اند.

مولوی عبدالرحمن مرادی عضو رهبری شورای اخوت استان هرات و یکی از اساتید حوزه های علمیه اهل سنت افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: مردم و علمای شیعه و سنی افغانستان و ایران همیشه در کنار هم هستند.

وی ادامه داد: ما از این که جمهوری اسلامی ایران حتی در سخت ترین شرایط جنگی پذیرای مهاجران افغان بوده و میزبانی خوبی از آنها می کند متشکریم و امیدواریم این وحدت و همگرایی بین دو ملت بیشتر شود.

در پایان این دیدار مولوی سید عبدالرحیم عاصمی مسؤول دارالعلوم نوین استان هرات و عضو رهبری شورای اخوت هرات نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان داشت: امروز وحدت کلمه بسیار اهمیت دارد از این رو نباید اجازه دهیم عده ایم عوام بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند.

همچنین در این دیدار بر لزوم تعاملات حوزه های علمیه قم و افغانستان تأکید و علمای استان هرات نیز از آیت الله علیدوست برای بازدید از حوزه های علمیه این کشور نیز دعوت کردند.

یادآور می شود، این افراد که از چند روز گذشته برای بازدید از ایران و دیدار با علما و اساتید حوزه به تهران آمده اند، روز گذشته برای دیدار با چند نفر از علمای حوزه علمیه قم در این شهر حضور پیدا کرده اند.

علمای استان هرات افغانستان روز گذشته در ابتدای حضور خود در استان قم با تنی چند از مسؤولان جامعه المصطفی العالمیه نیز دیدار و گفت‌وگو کردند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات