۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۵۷۱۲۸
امام جمعه ایلام:

سیاست دستگاه دیپلماسی کشور سبب تحقیر ملت شده است

امام جمعه ایلام گفت: طرفداران برجام و بزک‌ کنندگان چهره کریه رژیم‌های اروپایی چه جوابی برای اهانت آشکار به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و تمسخر کردن برجام دارند، تا کی دیپلماسی انفعالی ادامه دارد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: شکست رژیم‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت به خاطر بیانیه ضد ایرانی پیروزی بزرگی برای ملت ولایتمدار ایران است.

وی افزود: آمریکا و انگلیس که ۱۲۰ میلیارد دلار به عربستان سعودی اسلحه برای کشتار زنان و کوکان یمن فروخته اند قصد داشتند تا ایران را محکوم به ارسال تسلیحات به یمن کنند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: سیاست آمریکا به همراه متحدان غربی‌اش فرانسه و انگلیس بارها تلاش کرده است تا پای ایران را به شورای امنیت باز کند و این امر در قضیه آزمایش‌های موشکی و چه در قضایای حمایت و پشتیبانی از آشوب‌های داخلی اخیر هم پروژه محکوم کردن ایران و ادامه تحریم پس از برجام را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه عدم سوخت رسانی به هواپیمای وزیر خارجه کشورمان خباثت اروپایی ها را نشان داد، عنوان داشت: عدم تامین سوخت هواپیمای وزیر امور خارجه توسط دولت آلمان حاکی از فقدان لغو تحریم‌ها پس از برجام و اوج خباثت رژیم‌های اروپایی و وابستگی به دولت فاسد آمریکا است.

وی ادامه داد: طرفداران برجام و بزک‌ کنندگان چهره کریه رژیم‌های اروپایی چه جوابی برای اهانت آشکار به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و تمسخر کردن برجام دارند، تا کی دیپلماسی انفعالی ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: برجام بر اثر تداوم تحریم ها به توافقی نافرجام تبدیل شده و برای همیشه به تاریخ پیوسته است.

این مدرس حوزه با اشاره به اغتشاشات خیابان پاسداران ابراز داشت: عامل اصلی در اغتشاشات اخیر خیابان پاسداران تهران مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم کودک‌کش آل سعود بود.

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: 50 درصد پیام اغتشاشات اخیر توسط شبکه‌های مجازی وابسته به آل‌سعود برای تحریک اراذل و اوباش و تشویش اذهان صادر می‌شود و فعالیت های میدانی توسط نظام سلطه و منافقین صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: دشمنان ایران اسلامی همواره با تشدید تحریم ها و ایجاد نا امنی در کشور به دنبال تضعیف نظام اسلامی بوده اند و اغتشاشات اخیر نیز نمونه ای از اهداف برنامه ریزی شده آنها بود.

وی گفت: متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور بعد از نقض آشکار برجام باز همان سیاست و دیپلماسی لبخند و انفالی بودن را ادامه می دهند که این سبب تحقیر شدن ملت بزرگ ایران شده است.

امام جمعه ایلام همچنین به طبیعت استان ایلام اشاره کرد و اذعان داشت: طبیعت دارای امکانات بسیاری است که تداوم زندگی بشریت و موجودات روی زمین وابسته آن است.

وی همچنین در پایان به سالروز وفات بانوی مکرم اسلام و مادر چهار شهید گرانقدر حماسه عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: حضرت ام‌البنین (س) آیینه تمام نمای صبر و استقامت و حمایت از ولی امر است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات