۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۵۶۷۹۵
فرمانده پیشین سپاه حفاظت ولی امر:

شکست داعش پایان عصر استعمارگری غرب در کشورهای اسلامی است

متولیان شکست داعش را پایان دادن به استعمارگری غرب در کشورهای اسلامی و نوید دهنده فتح اسرائیل و آزاد سازی قدس شریف دانست.
متولیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مصطفی متولیان از مبارزین نهضت حضرت امام(ره) و فرمانده اسبق سپاه حفاظت ولی امر شب گذشته در نشست تخصصی«کارنامه جریان مقاومت در سوریه» که در سالن امام رضا(ع) دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، گفت: کشورهای استعمارگر غربی از نیمه دوم قرن 19 مسابقه بزرگی را بر ای تصرف کشورهای شرقی و آسیایی آغاز کردند.

وی افزود: زمانی که کشورهای استعمارگر غربی وارد کشورهای اسلامی شدند موانعی را بر سر راه اهداف خود یافتند که در اولین حرکت اقدام به قرار دادن حاکمان ظالم و دست نشانده در کشورهای اسلامی کردند.

فرمانده پیشین سپاه حفاظت ولی امر جنگ جهانی اول و دوم، قحطی و گرسنگی، ترویج ملی گرایی در مقابل اسلام گرایی از طریق جاسوسی را از دیگر اقدامات کشورهای استعمارگر غربی برای دست یابی به منافع و اهداف خود در کشورهای اسلامی عنوان کرد.

متولیان با بیان اینکه ایجاد پایگاه های دائمی در درون کشورهای اسلامی که ظرفیت این اقدام را داشتند از دیگر فعالیت های کشورهای استعماگر غربی برای تصرف کشورهای اسلامی بود، گفت: اروپایی ها و غربی ها پس از اینکه جای پای خود را در کشورهای اسلامی محکم کرده و کشورهای اسلامی را از طرق مختلف به مستعمره خود تبدیل کردند؛ اقدام به واگذاری بخشی از خاک کشورهای اسلامی به قوم یهود کرده و به وسیله جاسوسی و خرید زمین برای یهودیان به مرور قوم یهود( اسرائیل) را در منطقه سکنی دادند و به این ترتیب با استقرار اسرائیل در منطقه، این دولت جعلی اقدام به ایجاد اختلاف و آتش افروزی به بهانه فرق اسلامی در میان مسلمانان کرد.

وی افزود: پس از استقرار اسرائیل و تصرف فلسطین از سوی اسرائیل بود که جنگ های چریکی از سوی رزمندگان مسلمان در کشورهای اسلامی در مقابله با خوی استعمارگری غرب آغاز شد.

فرمانده اسبق سپاه حفاظت ولی امر، ملی کردن کانال سوئز از سوی جمال عبدالناصر را از مهم ترین اقدامات و اثرات انتفاضه ناصری در مصر اعلام کرد، گفت: پس از این انتفاضه مصر آزاد شد ولی روش غرب برای ورود به جهان اسلام تغییر کرد و دولت های استعمارگر غربی سعی کردند با روی کار آوردن انور سادات منافع خود را در این کشور تأمین کنند.

سردار متولیان اردن و لبنان را از دیگر کشورهایی عنوان کرد که با وعده های دروغ کشورهای اروپایی تصرف و اشغال شدند.

وی افزود: کشوری مانند اردن که روزی خط مقدم جبهه مقاومت بود با وعده دروغین غرب به کشوری دست نشانده در منطقه تبدیل شد و البته لبنان با حضور رزمندگان اسلامی و پایه ریزی حزب الله و حضور امام موسی صدر از استعمار غرب رها شد.

متولیان اشغال خرمشهر را آخرین تصرف نظامی غربی به وسیله صدام در منطقه عنوان کرد و گفت: پس از آزاد سازی خرمشهر برای همیشه با تقویت جبهه مقاومت به اشغالگری کشورهای اسلامی از سوی غرب پایان داده شد و با وجود اینکه غرب در جنگ اخیر به وسیله داعش قصد اشغال سوریه و ایجاد یک حکومت دست نشانده در این کشور را داشت نتوانست به اهداف خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تمامی امت های اسلامی در منطقه به امت های بیداری تبدیل شده اند که با حاکمان دست نشانده و استعمار غرب به صورت گسترده در تقابل و مبارزه هستند و کابوس فتح اسرائیل و حیفا برای همیشه خواب راحت را از چشمان رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی همپیمانش ربوده و شکست داعش رزمندگان جبهه مقاومت را به فتح اسرائیل و آزاد سازی قدس شریف نزدیک کرده است./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات