۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۶۷۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد؛

آموزش سبک زندگی با رویکرد پیشگیری از جرم در مساجد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری از آغاز دوره آموزشی ویژه مسؤولان هیئت‌های مذهبی با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر خبر داد که پیشگیری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی محور مورد توجه در این دوره است.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری شامگاه امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد از آغاز دوره آموزشی ویژه مسؤولان هیئت‌های مذهبی با محوریت امربه‌معروف و نهی از منکر خبر داد و اظهار داشت: این دوره ها ‌هم‌زمان با 15 اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد در حالی که ارائه روش‌های تذکر لسانی در راستای فرهنگ‌سازی عمومی مورد توجه قرار این دوره های آموزشی قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به برخی از این اقدامات اشاره کرد و عنوان داشت: پوشش تبلیغاتی و تبلیغات محیطی در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر به شیوه مطلوب دنبال شده است؛ بر این اساس در تلاشیم با افزایش تعامل میان ستاد و شهرداری نیازهای تبلیغی را رفع کنیم.

معاون فرهنگی، تحقیقات ستاد امربه‌معروف و نهی و از منکر استان قم از برگزاری دوره آموزشی تربیت متخصص امربه‌معروف و نهی از منکر به عنوان یکی دیگر از اقدامات بنیادین اداره کل تبلیغات اسلامی قم خبر داد و گفت: پیشگیری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی را در این دوره مورد توجه قرار داده و دوره آموزشی مهارت‌های زندگی را نیز با رویکرد پیشگیری از جرم و منکرات در مساجد دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با تأکید بر اینکه همگان باید در راستای تحقق اهداف فرهنگی موردنظر در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر مشارکت داشته باشند، ابراز داشت: طلاب و روحانیون در این عرصه نقش قابل‌توجهی دارند که نباید نسبت به نقش آن‌ها بی‌توجه باشیم.

گفتنی است صیاد درویشی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای ارتقای امنیت اخلاقی و فرهنگی در استان قم، ابراز داشت: روزانه بیش از 300 مورد تذکر لسانی در مناطق مرکزی شهر مقدس قم انجام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه 50 نفر از فعالان امربه‌معروف و نهی از منکر در پایان سال جاری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، عنوان داشت: هم‌زمان با 16 و 17 اسفندماه طرح امنیت اخلاقی را در نقاط مختلف شهر مقدس قم اجرا می‌شود.

درویشی از آمادگی نیروی انتظامی برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم خبر داد و اظهار داشت: معتقدیم که با هم‌دلی و هماهنگی می توان فعالیت‌های موردنظر در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه کدبندی تخلفات آشکار در سطح استان قم به صورت ویژه دنبال شده است، عنوان کرد: رزمایش امربه‌معروف و نهی از منکر نیز می‌تواند در هفته آینده در میدان امام خمینی(ره) با حضور مسئولان ارشد استان برگزار می شود.

همچنین مرتضی سقائیان‌نژاد یکی دیگر از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این دیدار بابیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی باید همه ارگان‌ها همراهی کنند، اظهار داشت: تقویت فرهنگ شهروندی در شهر مقدس قم به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گرفته است.

شهردار قم از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با سپاه و آموزش‌وپرورش در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: تبلیغات محیطی شهر در ایام و مناسبت‌های مختلف به شیوه مطلوب دنبال شده است این در حالی است که نمازخانه‌های بوستان‌های سطح شهر را به امکانات موردنیاز تجهیز کرده‌ایم.

وی افزود: مباحث اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در 19 دی و دیدار با مردم آذربایجان در تبلیغات محیط شهری منعکس شده است.

سقائیان نژاد در ادامه با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر در شاخصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هویتهای گوناگونی دارد، گفت: نمایشگاه‌های «شهر خوب، شهروند خوب» که به دنبال ارائه تعاریفی از شاخص‌های فرهنگ شهروندی بوده است توانسته نتایج بسیار مطلوبی را به مخاطبان خود ارائه داد.

شهردار قم بابیان اینکه تعاملات مطلوبی میان آموزش‌وپرورش و شهرداری وجود دارد، ابراز داشت: بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری قم برای حمایت از مساجد و رفع مشکلات آن‌ها در نظر گرفته‌شده است و شهرداری نیز آمادگی خود را برای افزایش زیرساخت فرهنگی و توسعه فضای سبز مساجد اعلام می‌کند.

سقائیان‌نژاد بابیان اینکه در راستای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی فعالیت‌های مختلفی در سطح شهر قم انجام شده است، عنوان داشت: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های متفاوت تدوین شده است تا بتوانیم برخی از مشکلات کنونی جامعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی را رفع کنیم.

وی افزود: شهرداری به دنبال درست کردن فرهنگ‌سرا نیست بلکه برای حمایت از مجموعه‌های فرهنگی وارد میدان شده است و بدون پرداختن به سخت‌افزارها به دنبال حمایت از نیروهای فعال و استعدادهای فرهنگی است./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات