۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۵۶۷۸۵

طرح تذکر لسانی از هفته جاری در استان قم آغاز می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به آغاز طرح تذکر لسانی از هفته جاری گفت: این طرح با مشارکت ۱۵۰ نفر از آمران در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا انتهای خیابان صفاییه اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین معرفت، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شامگاه امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در استان قم با مشارکت حداکثری دستگاه های اجرایی روبه رو بوده است، گفت: از آغاز فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان قم تاکنون، شورای امر به معروف و نهی از منکر در بیشتر ادارات استان تشکیل شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه این ستاد با حمایت نیروی انتظامی از آمران به خوبی فعالیت خود را در استان قم انجام می دهد تصریح کرد: نیروی انتظامی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را به کلانتری‌های سطح استان ابلاغ کرده است.

حجت الاسلام معرفت با تأکید بر اینکه جلسات ستاد و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به صورت مستمر با همکاری مجموع هایی مانند اداره‌کل اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و سپاه تشکیل می شود، افزود: در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش و ستاد به امضاء رسیده  که به زودی دو هزار و 300 نفر از فرهنگیان آموزش ضمن خدمت خود را در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر سپری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه به‌صورت داوطلبانه از طلایه‌‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر خواهند شد، تصریح کرد: تاکنون هزار و 171 نفر از طلایه‌داران سازماندهی‌شده و در برنامه‌های مختلف از همکاری آنها استفاده می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به آغاز طرح تذکر لسانی از هفته جاری ادامه داد: این طرح با مشارکت 150 نفر از آمران در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا انتهای خیابان صفاییه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام معرفت همچنین از تشکیل قرارگاه طلایه‌داران در 12 منطقه یاد کرد و گفت: با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در تعداد قابل‌توجهی از مساجد استان تشکیل‌شده و امید است در سال آینده همه مساجد را زیر پوشش این شورا قرار دهیم.

گفتنی است محسن وفادار، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در این دیدار به بیان گزارش عملکرد این ستاد پرداخت و اظهار داشت: تشکیل شورای امربه‌معروف در بانک‌ها، پیگیری تخلفات صنفی و امضای تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه در راستای ایجاد مؤسسه تخصصی امربه‌معروف، استفاده از متون مرتبط در حوزه‌های علمیه، حمایت از پایان نامه‌ها و تربیت مربی در رشته‌های تخصصی از اهم اقدامات انجام شده است.

 وفادار از جذب، آموزش و صدور کارت برای هزار و 100 طلایه‌دار آمر به معرف و ناهی از منکر خبر داد و عنوان داشت: افتتاح دفتر شورای تخصصی امربه‌معروف در اتاق اصناف، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز خواهران و برادران و اجرای طرح تذکر اسلامی در مناسبت‌های مختلف از جمله اقدامات انجام شده این ستاد در سال جاری است.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از برگزاری مراسم تجلیل از طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه‌های مختلف استان قم خهبر داد و گفت:  از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه پردیسان و شورای تخصصی مساجد و بقاع متبرکه خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر 500 گشت ویژه تذکر لسانی در قم فعالیت دارند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر از دیدار اعضای این ستاد با نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی یاد کرد و گفت: برگزاری نشست هم‌اندیشی با مسئولان اصناف، گردهمایی بزرگ طلایه‌داران و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مسجد مقدس جمکران از دیگر دستاوردهای ستاد است.

همچنین، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم طی سخنانی با اشاره به اینکه  ناهنجاری‌های اجتماعی آمارهای متفاوتی و قابل تاملی دارند، اظهار داشت: معیار و شاخصه مجموعه‌ها برای دستیابی به آمار ناهنجاری‌های اجتماعی متفاوت است.

احمد جمالی در این دیدار با تاکید بر اینکه گاهی در برخی مجموعه‌ها شاهد کتمان آماری هستیم از برخی از واقعیات اجتماعی هستیم، عنوان داشت: برای اینکه بتوانیم در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و فعالیت در راستای کاهش آن‌ها گام برداریم باید آمارهای دقیقی را در اختیار داشته باشیم.

قائم مقام شهردار قم از دیگر حاضران در این دیدار بود که از ایجاد کمیته فرهنگ شهروندی در شهرداری قم خبر داد و اظهار داشت: در این کمیته مباحث مختلف از جمله اخلاق مورد توجه مسؤولان قرار گرفته است؛ بر این اساس ورود این کمیته به موضوعات مختلف از جمله صله‌رحم، حیا و ادب در سطح شهر از 15 اسفندماه به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

ابراهیم معتمدی با اشاره به اینکه شهرداری از ظرفیت‌های مختلف خود برای تحقق اهداف مورد نظر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم استفاده می‌کند، عنوان داشت: برای استفاده از بسترهای تبلیغاتی شهر در مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

قائم مقام شهردار قم با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قم در 300 مدرسه مختلف دنبال می‌شود، ابراز داشت: اجرای نمایش‌های خیابانی با محوریت موضوعات فرهنگی مرتبط با فرهنگ شهروندی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

معتمدی از نصب 100 تلویزیون شهری در راستای تبلیغات محیطی شهر مقدس قم خبر داد و گفت: در شهرداری قم ردیف بودجه ای را به فعالیت مراکز فرهنگی اختصاص داده‌ایم که می‌توانیم از مراکز فرهنگی فعال در حوزه امربه‌معروف نیز با استفاده از این ردیف حمایت کنیم.

قائم مقام شهردار قم به فعالیت کمیته کمک به مراکز فرهنگی در چهار ماه اخیر سال 96  اشاره کرد و ادامه داد: برای حمایت از هیئت‌های مذهبی و نهادهای مردمی نیز گام‌های مطلوبی برداشته شده که از جمله این اقدامات ایجاد 34 سرویس بهداشتی و ایزوگام کردن پشت‌بام 53 مسجد است./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات