۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۵۶۷۷۴
معاون آموزش حوزه های علمیه:

اختلاف میان مسؤولان در نظام اسلامی روزنه نفوذ دشمن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم‌نژاد اختلاف میان مسؤولان در نظام اسلامی را روزنه نفوذ دشمن عنوان و تأکید کرد که این اختلافات ظاهری نمی‌تواند رشته برادری میان مسلمانان را پاره کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت صلح و آشتی در دین مبین اسلام گفت: خداوند مهم ترین خصوصیت مؤمنان را در قرآن کریم رحمت میان یکدیگر و سختی گیری در میان کفار عنوان می کند؛ بنابراین آشتی دادن دو  برادر مسلمان با یکدیگر و پرهیز از اختلاف در جامعه اسلامی از مصداق های «رحماء بینهم» است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم مودت و دوستی میان مسلمانان از اثرات اسلام و ایمان معرفی شده است، افزود: اختلاف و درگیری در یک نظام اسلامی زیبنده نیست زیرا همانطور که بیان شد اسلام دین رأفت و مهربانی است؛ بنابراین نظام اسلامی به عنوان نماد بیرونی اسلام باید همواره در مسیر رحمت و مهربانی حرکت کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مهربانی، رحمت و آشتی در میان مدیران و مسؤولان نظام اسلامی از مهم ترین اولویت ها در نظام اسلامی است، گفت: دعوا های ظاهری نباید رشته برادری میان مسلمانان را پاره کند و دشمن باید بداند که با این دعواهای ظاهری نمی تواند بر امت اسلامی غلبه کرده و رشته برادری میان مسلمان را پاره کند.

 حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد برقراری صلح و آشتی میان مسلمانان را از رسالت های بزرگان و افراد ذی نفوذ در جامعه اسلامی دانست، افزود: بزرگان و ریش سفیدان خانواده ها و قبایل باید میان نزدیکان و آشنایان خود آشتی و صلح برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه قسم خوردن یکی از پیمان‌ها میان خداوند و بندگان است، ادامه داد: کسانی که برای آشتی نکردن با برادر خود قسم می‌خورند خداوند این قسم را باطل کرده و این پیمان را رد می‌کند؛ در حالی که هرکس برای صلح و آشتی پیش قدم شود خداوند رحمت بی انتهای خود را به او اختصاص می دهد.

معاون آموزش حوزه های علمیه قم با بیان اینکه دروغ در هر جایی پسندیده نیست  مگر اینکه برای آشتی دادن دو انسان باشد، خاطرنشان کرد: براساس روایت ها اگر دروغ برای اصلاح روابط میان دو نفر باشد، عملی نیکو است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان اینکه در بدنه نظام اسلامی با پرهیز از اختلافات ظاهری باید میراث انقلاب به نسل جدید منتقل شود، یادآور شد: بررسی های تاریخی نشان می دهد که برنده اصلی اختلافات قومی و قبیله ای دشمن است و دشمن در اختلافات بیشترین سود و منفعت را به دست می آورد بنابراین باید با پرهیز از اختلاف، میراث انقلاب را در اختیار نسل های آینده قرار داد تا از آن حفاظت و حراست شود./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات