۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۷۲۴
بنیانگذار موسسه لوح و قلم هشدار داد؛

تهاجم فرهنگی و علمی به دنبال تغییر هویتی مدیران نظام

حجت‌الاسلام حقانی گفت: رسانه‌های صهیونیستی از ابتدای انقلاب هجوم فرهنگی را در دستور جدی کار قرار دادند و هدف آنها تغییر دیدگاه‌های اساسی مسئولان و مردم انقلابی است.
حجت الاسلام حقانی

حجت الاسلام محمدمهدی حقانی، موسس موسسه علمی فرهنگی حدیث لوح و قلم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره به بررسی تهاجم فرهنگی استکبار پرداخت و اظهار داشت: رسانه‌های صهیونیستی همیشه هجوم فرهنگی داشتند و از ابتدای انقلاب هجوم فرهنگی را در دستور جدی کار قرار دادند و بر‌آن متمرکز شدند که از آن با تعابیر تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی یاد می‌شود.

فرزند شهید حقانی تغییر دیدگاه و مبانی مردم و مسئولان را از شیوه‌های تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت: از مهمترین روش‌های تهاجم فرهنگی و علمی استکبار، تغییر دیدگاه‌های اساسی و گرفتن مبانی انقلاب اسلامی مسئولان و مردم با استفاده از ابزار رسانه‌ای و مراکز علمی است.

هدف تهاجم فرهنگی ساقط کردن نظام اسلامی

پژوهشگر موسسه پژوهشی لوح و قلم اهداف تهاجم فرهنگی را از بین بردن مبانی انقلاب‌اسلامی و ساقط کردن نظام اسلامی دانست و بیان کرد: هدف تهاجم فرهنگی جایگزین کردن مبانی‌غرب جای مبانی انقلاب اسلامی برای مسئولان نظام بوده است که درصورت غربی شدن عقاید مدیران، انقلاب اسلامی بدون درگیری نظامی به دست خود آنها ساقط خواهد شد و در این زمینه سرمایه‌گزاری زیادی کرده‌اند تا مردم را به رژیم شاهنشاهی معتقد کرده و مبانی غرب را جایگزین آن کنند و با حرکتی ارتجاعی به پنجاه سال پیش برگردانند.

وی افزود: البته هدف دیگر استکبار فاسد کردن جامعه و جوانان است چراکه جامعه فاسد در اختیار اسلام و نظام اسلامی نخواهد بود.

پژوهشگر فقه حکومتی حوزه میزان موفقیت تهاجم فرهنگی غرب را بررسی کرد و گفت: اگرچه در این زمینه تعدادی از مردم و مسئولان ریزش کرده‌اند؛ اما هم‌چنان جمع کثیری از مردم و مسئولان سیاسی ایران به مبانی انقلاب معتقدند، هرچند ریزش‌هایی بوده اما با رویش‌های خیلی‌خوبی همراه بوده است، نمی‌توانیم بگوییم که دشمن در این زمینه پیروز شده است، بلکه نظام اسلامی در این زمینه هم گام‌های مؤثری برداشته است.

نسل جدید نظام وفادار به آرمان‌های انقلاب

وی نسل جدید را جوانانی انقلابی دانست و اظهار داشت: نسل‌های جدیدی جایگزین نسل‌های اول انقلاب شده است که انقلاب را ندیده‌اند و فضای انقلاب در گام‌های جدیدی به آنها منتقل شده است، نظام اسلامی روی این موضوع ایستادگی کرده است و اعتقاد مردم به مناسک دینی این موضوع را نشان می‌دهد که افراد وفادار به انقلاب در جمهوری اسلامی کم نیستند، بنابراین این موضوع نشان‌دهنده عدم موفقیت تهاجم غرب به‌لحاظ کمی و کیفی است.

حجتالاسلام حقانی در ادامه به بررسی توانایی‌های انقلاب اسلامی در بحث تهاجم فرهنگی پرداخت و بیان کرد: موضوعاتی که گفته شد، در زمینه‌های دفاعی بود؛ اما نظام اسلامی در موضوع تهاجم‌ هم موفق عمل کرده است و توانسته است کشور عراق را از چنگال آمریکا خارج کرده و به‌دست مردم عراق بدهد و همچنین در مورد سوریه و لبنان هم موفق عمل کرده است و پیشرفت نظام اسلامی در مسائل بین‌المللی واقعا شگفت‌آور بوده است.

وی ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی، ایران حتی در تهیه تیرهای جنگی هم مشکل داشت و در داخل کشور هم مشکلاتی وجود داشت که حاصب نفوذ دشمن در ارکان سیاسی نظام بود و اگر در همان زمان صحبت از آزادی عراق، سوریه و لبنان به دست نیروهای مقاومت می‌شد کسی باور نمی‌کرد.

ایستادگی بر مبانی انقلاب سبب پیروزی نظام

مؤسس موسسه پژوهشی لوح و قلم، شرط موفقیت نظام اسلامی بر نظام سلطه را ایستادگی بر مبانی نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: آینده تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه بسته به افرادی است که پرچم مبارزه را در اختیار دارند، اگر اینها بنابر آیه « وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا و أنَتُم الأعلَون إن کُنتُم مُؤمِنین» بر مبانی نظام اسلامی ایستادگی کنند، از لحاظ دینی و تجربی یقینا پیروزی حاصل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قدرت ایران و کاهش قدرت دشمنان بیان کرد: در گذشته با وجود منابع محدود ایران و منابع سرشار دشمن، پیروزی‌های درخشانی برای نظام اسلامی حاصل شد و حال که دشمن توانایی سابق را ندارد، طبیعی است که نظام توان پیشرفت چند برابری را داشته باشد.

این فعال فرهنگی افزود: باید توجه داشت زمانی قدرت آمریکا در این حد بود که اگر گفته می‌شد ناوگان آمریکا به سمت کشور پاکستان حرکت کرد، هنوز یک متر از بندرگاه خود فاصله نگرفته بود، آن حکومت ساقط می‌شد، اما اکنون دشمن دائم از خطوط قرمزش می‌گوید و هیچ‌کدام از آنها هم رعایت نمی‌شود.

خودباختگی مسئولان در برابر آمریکا مساوی با آسیب نظام

وی امور بیان شده منافاتی با خطای برخی مسئولان ندارد، کلیت نظام موفق بوده است، هرچند برخی مسئولان هم ممکن است خطا کرده باشند که بخش عمده‌ای از آن خطا روی‌گردانی از مبنای انقلاب اسلامی است.

حجتالاسلام حقانی در پایان با اشاره به خلف وعده‌های آمریکا و دشمنان نظام خاطرنشان کرد: اگر مسئولی به آمریکا اعتماد کند و دچار خودباختگی و ترس از آن شود، یقینا نظام آسیب خواهد دید؛ چنان‌که در این چهل سال زیاد دیده شد و در آینده هم احتمالا مشاهده شود؛ اما کلیت نظام به‌دلیل استحکام در مبانی آن هیچ‌گاه دچار آسیب نخواهد شد./۸۷۶/ت۳۰۱/س

خبرنگار: مهدی شاهی

ارسال نظرات