۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۵۶۶۸۲

توصیه های آیت الله علوی به فعالان فرهنگی

حضرت آیت الله فرهنگی به فعالان فرهنگی توصیه کرد در مقابل اعتراض افراد خسته نشوند و به کار خود ادامه داده و به وظیفه خود عمل کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهدای فتح خرمشهر با اشاره به آیه164 سوره اعراف گفت: برخی، زحمات افرادی همانند شما را مورد اعتراض قرار می دهند و می گویند جوانان را آزاد بگذارید تا هرچه می خواهند انجام دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علیمه قم ادامه داد: این گونه افراد در زمان پیامبراکرم(ص) نیز بوده اند و درآینده نیز خواهند بود و اکنون نیز در جامعه مشاهده می شود که برخی بیان می کنند به چه دلیل زن باید در جامعه محجبه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برای برخی افراد سؤال ایجاد می شود که این اعتراضات درست است یا خیر؟ که آیه مطرح شده در آغاز بحث نشان می دهد این اعتراضات صحیح نیست زیرا در مسأله نخست بحث عاطفیت بشر مطرح است یعنی انسان بر اساس عاطفه ای که دارد هرچه را که برای خود دوست می دارد برای دیگران نیز باید دوست داشته باشد که برخی نیز فراتر رفته و دیگران را بر خود مقدم داشته اند و چنین مواردی در دوران دفاع مقدس فراوان مشاهده می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: قرآن کریم در پاسخ به اعتراض این گونه افراد می گوید باید مطالب و نکات را بیان کرد تا حجت بر دیگران تمام شود و عذری در پیشگاه خداوند باقی نماند، از سوی دیگر امکان دارد بیان تذکرات موجب تغییر در دیگران شود.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) بیان می کند جوان مبتلا به گناه را سرزنش نکنید زیرا ممکن است عاقبت به خیر شود چنانچه در اوایل انقلاب جوانی که مبتلا به گناه بود بر اثر تذکراتی که به او داده شده بود به مقام شهادت دست یافت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: از شما عزیزان می خواهم به کار خود ادامه دهید و از این کار خسته نشوید که اگر مردم هدایت شوند کارتان به نتیجه رسیده و اگر هم هدایت نشوند حجت تمام است و عذری برای شما وجود ندارد زیرا به وظیفه خود عمل کرده اید./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات