۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۵۶۶۷۲
آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیر حوزه خواهران تأکید کرد؛

لزوم نقش آفرینی بانوان طلبه در جامعه | حوزه انقلابی نباید در حد حرف باقی بماند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تصریح بر این که امروز روز به میدان آمدن است، گفت: حوزه علمیه باید انقلابی باشد اما این مورد نباید در حرف باقی بماند بلکه باید عملی شود.
آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیر حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با تقدیر و تشکر از فعالیت های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در صحیفه نور بیش از ده مرتبه به روایت « کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» تمسک کرده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: این روایت می فرماید هر کدام از شما مسؤول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌ دهند بازخواست خواهید شد یعنی هر انسانی وظیفه ای دارد و هیچ کس مستثنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی وظیفه روحانیت و طلاب را بسیار سنگین کرده است زیرا پیش از انقلاب وظیفه روحانیت در امام جماعت مسجد و فعالیت در حوزه ها خلاصه می شد اما پس از انقلاب  روحانیت در صحنه حاضر است و آن هم صحنه ای که مستکبران و ایادی آن وجود دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که وظیفه روحانیت در دو مورد خلاصه می شود، اظهار کرد: نخستین وظیفه روحانیت تعلیم و تربیت است و پس از تعلیم و تربیت باید در اجتماع قدم گذارد و از زمانه خود آگاهی داشته باشد.

وی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: امیدواریم مطالبی که بیان کردید عملی شود زیرا دنیای امروز همان گونه که در میان مردان نیازمند مبلغ و متخصص است در میان زنان نیز نیازمند متخصص است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 35 سوره احزاب ابراز کرد: اسلام در ارزش ها تفاوتی میان زنان و مردان قائل نیست در حالی که دشمنان دین، زنان را تحقیر می کنند و آن را به حساب دین می گذارند و تبلیغ می کنند که اسلام زن را انسان درجه دوم می داند.

وی با بیان این که خواهران طلبه همانند مردان باید در جامعه حضورداشته باشند، تصریح کرد: به عنوان مثال چندین سال است در زمینه مسائل حجاب بحث های فراوانی می شود  در حالی که نوشتن در این زمینه کافی نیست و نیازمند عمل است و خواهران طلبه باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با تصریح بر این که امروز روز به میدان آمدن است، گفت: چنانچه بیان کردید حوزه علمیه باید انقلابی باشد اما این مورد نباید در حرف باقی بماند بلکه باید عملی شود./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات