۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۵۶۶۰۳
از سوی خبرگزاری رسا؛

نخستین نشست طنزنویسان حوزوی برگزار شد

نخستین نشست طنزنویسان حوزوی امروز با حضور مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از فعالان ادبی و نویسندگان حوزه علمیه قم برگزار شد.
طنز نخستین نشست طنز نویسان حوزوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست طنزنویسان حوزوی عصر امروز با حضور حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل این خبرگزاری، حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف نویسنده حوزوی و استاد فعال عرصه ادبیات و جمعی از طنزنویسان حوزوی در سالن کنفرانس خبرگزاری رسا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محققی در این نشست بر ضرورت تقویت طنزنویسی از سوی نویسندگان حوزوی و مبلغان تأکید کرد و با اشاره به اینکه با راه اندازی باشگاه نویسندگان رسا به دنبال تقویت یادداشت نویسی، گزارش نویسی، مقاله و سرمقاله نویسی هستیم، عنوان کرد: خبرگزاری رسا در زمینه یادداشت نویسی که غالب نخبگان خبری آن را تأیید می کنند، قالب کار خبری را در هم شکست و به صورت منظم بدان پرداخت.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه اخیراً استفاده از قالب «گزارش مقاله» از سوی پایگاه خبری وسائل(فقه حکومتی) مؤسسه رسا کلید خورده است، افزود: مقاله ها به علت طولانی و علمی بودن بسیار کم مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد، بنابراین تدبیری اندیشیده شد تا مقاله ها را به صورت کوتاه تر و قابل فهم تر تنظیم کرده و منتشر کنیم.

پرداختن به قالب طنز از سوی خبرگزاری رسا

وی یکی از دغدغه های این خبرگزاری رسا پرداختن به قالب طنز توصیف کرد و با ارائه تعریفی از «طنز» ابراز داشت: طنز با استفاده از فشار از طریق افکار عمومی سعی می کند مشکلات را اصلاح کند و نباید با هجو اشتباه گرفته شود، چراکه هجو از دیدگاه فقهی آن مقوله ای است که به قصد تخریب جایگاه افراد، معایب شان را بازگو می کند و اساساً یکی از محرمات خبری به شمار می رود.

همچنین حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف در این جلسه از برگزاری این نشست از سوی خبرگزاری رسا تقدیر کرد و خواستار ادامه روند فعالیت گروه طنزنویسان حوزوی شد.

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت پرداختن خبرگزاری ها به مقوله طنز تأکید کرد و اظهار داشت: می توان به سویی حرکت کرد که نویسندگان حتی در یادداشت های جدی و تحلیلی به عنوان چاشنی، مقداری از طنز استفاده کنند.

علیرضا استادیان، سردبیر خبرگزاری رسا نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت های رسانه استفاده شود، بیان داشت: امروزه رسانه مهم ترین عامل تأثیرگذار در زندگی ها به شمار می رود، اما متأسفانه گاهی اوقات مورد غفلت مراکز حوزوی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: امروزه خطری که در عرصه رسانه متوجه حوزه علمیه شده است، آن است که جامعه به وسیله رسانه های غیر حوزوی از اخبار حوزه مطلع می شوند و همین موضوع سبب سوء استفاده گری بسیاری از جریان های معاند قرار می گیرد.

استادیان خاطرنشان کرد: امروزه گروه ها و سایت های مختلفی ایجاد شده است تا با تحریف اخبار حوزوی، چهره حوزه را خشن و غیرمنطقی جلوه دهند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات