۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۵۶۵۹۲
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد:

انقلابی ماندن بدون اسقامت در مسیر ایمان غیر ممکن است

معاون آموزش حوزه های علمیه با تاکید بر این که انقلابی ماندن بدون عنصر اسقامت در مسیر ایمان غیر ممکن است، تاریخ اسلام را مملو از افرادی دانست که رنگ عوض کرده اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به کاربردهای واژه استقامت در قرآن کریم گفت: در آیات مختلفی از قرآن کریم واژه استقامت به کار رفته و غرض از کاربرد این واژه بیان پایداری در نیت، و ماندن در صراط مستقیم و صبر شکیبایی در مسیر است و به عبارت دیگر به پایداری در یک مسیر استقامت گفته می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه نعمت فراوان را از برکات اسقامت در راه ایمان و اسلام عنوان کرد، افزود: استقامت به حدی اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم تمامی انبیای برگزیده خود را دعوت به استقامت کرده است و به حضرت رسول(س) در دو آیه خطاب شده که به همان شکلی که خداوند دوست دارد استقامت کند.

وی با تأکید بر این که قرآن کریم تنها اسلام آوردن و وارد شدن به آیین اسلام را کافی نمی داند بلکه می فرمایند برای خدا استقامت کنید، گفت: قرآن کریم می فرماید که وارد شدن و خارج شدن شما(مرگ) به دین الهی باید صادقه باشد و استقامت از شروط پایداری در ایمان است؛ زیرا بدون استقامت ممکن است تمام سرمایه ها و دارایی مؤمن با عاقبت به شر نابود شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به سرگذشت اصحاب پیامبر(ص) تصریح کرد: زیبر یکی از شخصیت های بزرگ تاریخ اسلام است که با شمشیر خود غم های زیادی را از چهره پیامبر(ص) زدود اما زبیر با همین شمشیر چون در راه ایمان استقامت نکرد روزی در مقابل امام علی(ع) که تجسم عملی ایمان بود ایستاد و به این ترتیب مجاهدت های گذشته زیبر و همچنین طلحه در اثر این کار تباه شد.

وی افزود: انقلابی شدن و ورود به انقلاب رسول الله(ص) کار آسانی است اما انقلابی ماندن کار سختی است؛ زیرا در تاریخ اسلام چهره های شاخص زیادی انقلابی شدند ولی نتوانستند انقلابی بمانند زیرا در کنار ایمان و مجاهدت از عنصر استقامت غفلت کردند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان این که افرادی که در راه حق استقامت نورزیده و در مقابل امام ایستادند در قرآن کریم از آنها به نام قوم بوار یاد شده و قرآن کریم درباره آنها می فرماید« أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ» ادامه داد: قوم بوار قومی هستند که بالاترین نعمت الهی یعنی نعمت ولایت را بدل به کفر کرده و در مقابل امام و ولی خدا ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با تأکید بر این که انقلابی شدن و پا به عرصه انقلاب اسلامی و انقلاب نبوی گذاشتن کار آسانی است اما انقلابی ماندن کار دشواری است، یادآور شد: انقلابی ماندن بدون عنصر اسقامت در مسیر ایمان غیر ممکن است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات