۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۵۶۵۹۱
آیت‌الله ری شهری:

بخل، ترس و حرص ریشه در بدگمانی به خداوند دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سوء ظن به خداوند حیات دنیوی و اخروی انسان را دچار چالش و سختی می‌کند، گفت: بخل، ترس و حرص ریشه در بدگمانی به خداوند دارد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز قبل از جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد با موضوع سوء ظن به خداوند، گفت: انسان هرگز نباید به خداوند سوء ظن داشته باشد.

وی افزود: سوء ظن به خداوند موجب بسیاری از گناهان می‌شود و چالش‌های فراوانی در زندگی انسان پدید می‌آورد در نصایحی که حضرت امیرمومنان علی(ع) به مالک اشتر دارند می‌فرمایند: در مشورت‌هایی که می خواهی داشته باشی با سه گروه بخیل، ترسو و حریص مشورت نکن.

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: اگر با شخص بخیل مشورت کنی تو را از هزینه کردن برای رفع مشکلات مردم منصرف می‌کند، اگر با ترسو مشورت کردی تو را از اقدامات بزرگ باز می‌دارد و انسان حریص تو را به طمع ورزی تشویق کرده و تو را به جمع آوری امکانات به نفع خودت وا می‌دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از خصوصیات مدیران بزرگ این است که تن به بلا و کارهای دشوار می‌دهند، اظهار داشت: از مهمترین شاخصه مدیران بزرگ شجاعت است، سه خصلت بخل، ترس و حرص ریشه در بدگمانی به خداوند دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: حکمت حرمت سوء ظن به خداوند این است که در زمینه‌های مختلف مشکل آفرین و چالش آفرین در زندگی دنیوی و معنوی انسان است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات