۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۵۶۴۸۸
آیت‌الله ری شهری:

جوانان به بهانه فقر ازدواج را به تأخیر نیندازند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانی که از ترس فقر تن به ازدواج نمی‌دهد در اصل به خداوند سوء ظن دارد، گفت: در حال حاضر کشور ما که یک کشور اسلامی است تعداد بسیاری جوان مجرد دارد در حالی که بر اساس وعده خداوند ما نباید شاهد چنین ازدیاد جوان مجرد باشیم.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در یکی از فرازهای نورانی دعای مکارم الاخلاق اشاره به یکی از القائات شیطان که همان تظنی و سوء ظن است، دارند.

وی افزود: همه هدف شیطان در سوء ظن گمراه ساختن انسان است.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به اقسام سوء ظن، ابراز کرد: یکی از اقسام سوء ظن بدگمانی به خداند متعال است. انسان مومن باید به وعده‌های خداوند حسن ظن داشته باشد و هرگز نباید تصور کند که حضرت حق خلاف وعده‌هایش عمل می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: انسان باید رفتار و اعمال خود را مورد آزمایش و بررسی قرار دهد که بداند کدام یک از اعمالی که انجام می‌دهد از مصادیق سوء ظن به شمار می‌رود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: جوانی که از ترس فقر تن به ازدواج نمی‌دهد در اصل به خداوند سوء ظن دارد؛ در حال حاضر کشور ما که یک کشور اسلامی است تعداد بسیاری جوان مجرد دارد در حالی که بر اساس وعده خداوند ما نباید شاهد چنین ازدیاد جوان مجرد باشیم.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید در هنگام بیماری و یا گرفتاری به خداوند سوء ظن داشته باشد، خاطرنشان کرد: کسی که در هنگام بیماری به خداوند حسن ظن دارد که حضرت حق از گناهان او می‌گذرد ولی نگران عاقبت فرزندانش پس از مرگ است در اصل به خداوند اعتماد ندارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات