۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۴۶۲
آیت الله اراکی:

محاکمه سرکرده دراویش داعشی مطالبه ای مردمی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تدبیر بهتر نیروهای انتظامی برای مقابله با جنایتکاران، محاکمه سرکرده دراویش داعشی را مطالبه ای مردمی دانست.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران تهران از از سیستم امنیتی حاکم در کشور انتقاد کرد و گفت: روشی که امروزه سیستم امنیتی در پیش گرفته است، مطابق عقل و شرع نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اینکه راه جنایت را برای عده ای باز بگذارند تا پس از انجام گرفتن جرم، آنها را مجازات کنند، کار اشتباهی است، زیرا وظیفه نیروهای امنیتی این است که از وقوع جرم جلوگیری کنند؛ پس ازوقوع جرم، پیگیری باید از سوی قوه قضائیه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کار اصلی قوای امنیتی آن است که پاسدار امنیت مردم باشند، ابراز داشت: نیروهای امنیتی باید کاری کنند که مردم نسبت به امنیت، اموال و جان خود اطمینان خاطر داشته باشند، نه اینکه همواره استرس حمله و هجوم عده ای را در سر خود بپرورانند.

آیت الله اراکی همچنین بر تدبیر و برنامه ریزی بهتر نیروهای انتظامی برای مقابله با اشرار و آشوبگران تأکید کرد و خواستار استفاده از سیاست امنیتی دقیق تر شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اعلام برائت سرکرده دراویش گنابادی بعد از انجام جنایت هیچ ارزشی ندارد، اظهار داشت: اعلام برائت حقیقی آن است که قبل از انجام این جنایات صورت می گرفت، نه اینکه وقتی انجام شود که همه مردم از این فرقه اعلام برائت کنند؛ سرکرده فرقه دراویش گنابادی مدت 30 روز اغتشاشات دراویش را مشاهده کرد، اما از آنها اعلام برائت نکرد، بنابراین این کار به منزله تأیید اخلال گری ها است.

وی تأکید کرد: هرکجا تشکیلاتی وجود داشته باشد که عده ای در آن تشکیلات، خود را مطیع رییس و فرماندهی بدانند، اگر از سوی اعضای آن گروه جرمی صورت گیرد، بی شک سرکرده آن حزب هم مسؤول است و اگر اعضا جرمی مرتکب شوند در آن شریک است از این رو رهبر جریان باید محاکمه شود.

آیت الله اراکی خطاب به دستگاه های اجرایی و قضایی کشور تصریح کرد: خواسته ما این است که رییس فرقه دراویش گنابادی محاکمه شود؛ ما اعلام می کنیم که محاکمه سرکرده دراویش گنابادی مطالبه مردمی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب همچنین در ابتدای این جلسه با اشاره به فرازی از مناجات محبین امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: معرفت فطری و‌ ارتکازی برای همه موجودات وجود دارد.

وی با بیان اینکه معرفت خداوند دارای یک سلسله مراتب است، افزود: مرتبه معرفتی که مخصوص بشریت است، آن است که بشر را به جایگاه «محبوب خدا بودن» می‌رساند؛ این مقام مخصوص انسان‌ها است و‌ حتی فرشتگان نیز نمی توانند این جایگاه را کسب کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه کسب محبت الهی مبتنی بر محبت داشتن نسبت به پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) است، گفت: آنچه که میان عبد و معبود رابطه اطاعت پذیری را ایجاد می کند، محبت است و این محبت تنها در جامعه اسلامی یافت می شود./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات