۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۵۶۴۶۱
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

مذاکره با دشمن بدعهد با هیچ منطقی سازگار نیست

حجت الاسلام خرسند با بیان این که مذاکره با دشمن بدعهد با هیچ منطقی سازگار نیست، گفت: تنها راه مقابله با تحریم‌های دشمن، تقویت همه جانبه کشور است، هنگامی که کشور در ابعاد مختلف توانمند باشد، ابزار دشمن در فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد خواهد شد.
حجت الاسلام خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح مذاکرات موشکی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مذاکره در رابطه با امنیت ملی و مسائل دفاعی کشور کار احمقانه‌ای است، به ویژه آن که چنین مذاکره‌ای از سوی دشمنان مطرح شود.  

حجت الاسلام خرسند با بیان این که تکرار تجربه ناکامی همچون برجام به دنبال خود ندامت و پشیمانی به بار خواهد آورد، ابراز داشت: تاریخ صدر اسلام و چهل ساله انقلاب بیانگر آن است اعتماد به دشمن نتیجه‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

وی با بیان این که دشمن مذاکره را قبول ندارد، تصریح کرد: هر چند آمریکا از واژه مذاکره استفاده می‌کند، اما در حقیقت به دنبال محاکمه کردن جمهوری اسلامی ایران است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: مسؤولان ایالات متحده پیش از آن که مذاکرات هسته‌ای آغاز شود، مدام تکرار می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران باید تعهد دهد تا از فناوری هسته‌ای دست بکشد، صنعت موشکی خود را تعطیل کرده و از تروریسم حمایت نکند. طرح چنین مسائلی چیزی جز محاکمه نیست.

وی با تأکید بر این که آمریکا کیست که بخواهد ما را محاکمه کند، عنوان کرد: کسی می‌تواند دیگری را محاکمه کند که خود پاک باشد.

حجت الاسلام خرسند گفت: آمریکا بیشترین سلاح و زراد‌خانه هسته‌ای جهان را در اختیار دارد و بیشترین نقض کننده حقوق بشر در جهان به شمار می‌رود، به همین علت ایالات متحده باید پاسخگوی نقض حقوق سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان آمریکایی باشد.

وی با بیان این که مذاکره با دشمن بدعهد با هیچ منطقی سازگار نیست، اظهار داشت: تنها راه مقابله با تحریم‌های دشمن، تقویت همه جانبه کشور است، هنگامی که کشور در ابعاد مختلف توانمند باشد، ابزار دشمن در فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز داشت: زمانی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران می‌بینند که با تحریم‌های اقتصادی می‌توانند امتیازات متعددی از مسؤولان ایرانی دریافت کنند، با بهانه‌های مختلف دست به تحریم‌های اقتصادی می‌زنند.

وی با اشاره به این که مذاکره کنندگان هسته‌ای امتیازات مختلفی به آمریکا دادند و هیچ امتیازی نگرفتند، تصریح کرد: زمانی که دولتمردان برجام بدفرجام را خورشید تابان خطاب می‌کنند، طبیعی است که آمریکا جرأت پیدا کرده و سطح خواسته‌‌های خود را افزایش دهد.

حجت الاسلام خرسند خاطرنشان کرد: هر چند مذاکرات هسته‌ای نتیجه مثبتی در پی‌ نداشت، اما از یک سو برای دنیا ثابت کرد که جمهوری اسلامی اهل گفت‌و‌گو و منطق است، برجام تجربه‌ای شد تا دشمنان خود را به خوبی بشناسیم. بنابراین در صورتی که از تجربه برجام درس بگیریم، در آینده موفقیت‌هایی به دست خواهیم آورد، تکرار گفت‌و‌گو، بحث و منطقی که هیچ فایده‌ای برای کشور نداشته است، امر عاقلانه‌ و مدبرانه‌ای نیست./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات