۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۵۶۴۳۶
رییس انجمن فقه و اصول حوزه:

تولید علم در حوزه های مختلف رسالت حوزه انقلابی است

حجت الاسلام محمدی نوآوری و نظریه پردازی و تولید علم در عرصه های فقه، سیاست و اقتصاد و مبارزه با سکولارهای فقهی لجام گسیخته را از مهم ترین وظایف روحانیت در جامعه امروزی دانست.
سیدصادق محمدی

حجت الاسلام سیدصادق محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرازی از منشور روحانیت امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند سلام برآنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر آن روز غائله قم و تبریز، هماهنگی چپی ها و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان کردستان، ولایتی نما های مخالف دفاع مقدس و مقدس مآبانه حجره نشین فریاد امام خمینی(ره) درآوردند امروزه مسأله واپس گراهای به ظاهر نو اندیش، نان به نرخ روز خورهای سکولارهای متفقه، نا امید های بی تلاش در عرصه های پژوهش و نو آوری، مصلحت اندیشان و نظریه پردازن بی تخصص به ظاهر دین شناس، و روحانی نماهای انگلیس نشین مواجه هستیم که فریاد رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشته است.

وی به وظایف روحانیت اشاره کرد و گفت: رسالت بزرگ امروز روحانیت تفقه به قوت و اصول سلف صالح، نوآوری و نظریه پردازی و تولید علم در عرصه های فقه، سیاست و اقتصاد، مبارزه با سکولارهای فقهی لجام گسیخته با تفکر عقلایی افراطی، برخورد با افراد بی تخصص در عرصه های اعتقادات و معارف و مطالبه جویی از سر دلسوزی نسبت به مسائل نظام و اجتماع و تقویت روحیه علمی و انقلابی است.

رییس انجمن علمی فقه و اصول حوزه علمیه قم اضافه کرد: همچنین پرهیز از دلسرد نمودن متعلمان به ویژه قشر متوسط حوزوی و در یک کلمه حوزوی ماندن در کنار بزرگان حوزه و رهبر معظم انقلاب و نظام با روحیه انقلابی، علمی و مطالبه گر و آتش به اختیار منتهی نه فقط انتقاد بلکه انتقاد همراه با بیان راهکار از وظایف مهم روحانیت در زمینه روشنگری منشور امام خمینی(ره) و هدایت گری های رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزوی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خاتمه دعای حضرت امام در منشور روحانیت را تکرار می کنم؛ خداوندا! توان علما و روحانیت را در خدمت به دین خود افزون نما. خداوندا! حوزه هاى علمیه، این سنگرهاى پاسدارى از فقاهت و اسلام ناب را تا ابد پابرجا بدار./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات