۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۵۵۶۳۲۹
نجفی قدسی خبر داد؛

برگزاری دوره های مهارت های بیان تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از برگزاری دوره های مهارت های بیان تفسیر قرآن در این مرکز قرآنی خبر داد و حمایت از برنامه های قرآنی را بسیار ضروری دانست.
نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) هرساله در تهران برگزار می شد اما امسال این برنامه در قم بود چرا که قرآن دوستان علاقه مند به زیارت حرم مطهر بانوی کرامت و بهره مندی از  فرمایشات مرجعیت بودند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 4 هزار و  608 نفر شرکت داشتند که 501 نفر از آن ها حافظ کل قرآن کریم بودند، نخستین بار بود که اجتماع عظیمی از حافظان قرآن کریم را از کل کشور شاهد بودیم.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به استقبال بسیار خوب علاقه مندان غیر ایرانی قرآن کریم در مسابقات اظهار داشت: 505 نفر غیر ایرانی از 16 کشور در این مسابقات حضور داشتند بدون این که هزینه ای برای آن ها پرداخت کنیم و بر اساس علاقه مندی بوده است.

وی ادامه داد: افتخار می کنیم که در کشور اهل بیت(ع) به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری های خردمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب که همواره مروج قرآن بودند شاهد هزاران نفر حافظ قرآن هستیم.

نجفی قدسی تأکید کرد که دارالقرآن امام علی(ع) هر سه بعد فعالیت های قرآنی یعنی قرائت، حفظ و تفسیر را مورد توجه قرار داده و به موازات پیش می برد و سعی در تقویت معارف قرآنی در جامعه دارد.

وی عنوان کرد: بیت علامه طباطبایی نیز در سال های اخیر محوریت فعالیت های تفسیری این دارالقرآن قرار گرفته که بحمدالله در طول سال دوره های یک ساله مهارت های بیان تفسیر قرآن و همچنین جلسات پاسخگویی به شبهات برگزار می شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در این مرکز جلسات متعدد علمی و تفسیری با حضور بزرگان و اساتید برگزار می شود و این مرکز تحت عنایت مراجع تقلید فعالیت دارد؛ دارالقرآن از درس ها و جلسات تفسیر قرآن حمایت می کند و سعی در تقویت آن ها دارد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات