۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۳۲۸
رییس سازمان دارالقرآن:

تولید محتواهای قرآنی به اندازه نیازهای جامعه نیست

رییس سازمان دارالقرآن تأکید کرد: جوانان و نوجوانان نیامند تأمین منابع و محتواهای قرآنی هستند که شکل کاربردی داشته باشد تا بتوانند با استفاده از معارف قرآنی برنامه زندگی خود را تنظیم کنند.
مهدی قره شیخلو رییس سازمان دارالقرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قره شیخلو رییس سازمان دارالقرآن کریم روز گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی زمینه ای برای نشان دادن توانایی های افراد به ویژه جوانان در عرصه های قرآنی است.

وی افزود: دارالقرآن امام علی(ع) نمونه موفق یک حرکت قرآنی مردمی است و در کشور نیازمند هستیم که مردم از کارهای قرآنی حمایت کرده و در آنها مشارکت کنند، حضور مردم تضمین کننده این حرکت مهم خواهد بود.

رییس سازمان دارالقرآن کریم حمایت های بیشتر مردمی در فضای قرآنی کشور را بسیار ضروری ارزیابی کرد و اظهار داشت: توسعه مشارکت مردم در برنامه های قرآن سبب فراگیرتر شدن معارف عالی الهی و قرآنی در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است که 150 جلسه آموزش تخصصی حفظ قرآن در کشور راه اندازی شود که بسیار اهمیت دارد، مسؤولان دارالقرآن امام علی(ع) باید افزون بر رشته های حفظ و قرائت در مسابقات قرآنی که یازده دوره آن را برگزار کردند، رشته تفسیر را به رشته های مسابقات قرآنی اضافه کنند.

قره شیخلو با بیان این که در کنار توسعه قرائت و حفظ باید به موضوع تفسیر در کشور پرداخته شود، ابراز داشت: جوانان و نوجوانان نیامند تأمین منابع و محتواهای قرآنی هستند که شکل کاربردی داشته باشد تا بتوانند با استفاده از معارف قرآنی برنامه زندگی خود را تنظیم کنند.

وی عنوان کرد: در سازمان دارالقرآن آمادگی داریم که در خدمت علما و اهالی قلم باشیم و کمک کنیم که تولید محتواهای قرآنی دارای تنوع متناسب با مخاطب و جذابیت لازم باشد تا جوانان استفاده بیشتری از این منابع غنی کنند.

رییس سازمان دارالقرآن کریم خاطرنشان کرد: متأسفانه تولید محتواهای قرآنی در کیفیت، کمیت و تنوع به اندازه نیازهای جامعه نیست، علما و فضلا باید کمک کنند تا این فضا توسعه پیدا کنند و می توان در کنار مسابقات جشنواره ای از محصولات و تولیدات قرآنی را برگزار کرد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات