۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۵۶۲۸۸
امام جمعه تبریز:

مردم از تبعیض و بی‌عدالتی گله‌مند هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: انتظار داریم تمام مسؤولان نظام نهایت تلاش خود را برای رفع تبعیض‌ها و برقراری عدالت اجتماعی داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مردم آذربایجان به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن تبریز اظهار داشت: توجه به رهنمودهای معظم‌له راهگشای امور خواهد بود.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب بازگشت خطر ارتجاع، اشرافی‌گری و دل سپردن به طبقات مرفه و خارجی را آفتی مهم برای انقلاب اسلامی ارزیابی کردند، خاطرنشان کرد: این کلیدواژه‌های مهم مسائل قابل تاملی هستند که باید مورد عنایت مردم و مسؤولان قرار گیرند، چراکه تغییر مسیر به طبقه مرفه با ماهیت انقلاب اسلامی منافات دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مسأله عدالت اجتماعی یکی دیگر از موارد طرح شده در بیانات رهبر انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: همانطور که ایشان فرمودند؛ کسی منکر مشکلات موجود نیست و انتقادهایی به مسؤولان وارد است، اما نباید انتقاد به این معنا باشد که از اصل نظام حمایت نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ «هنوز در بحث عدالت عقب‌مانده هستیم» گفت: انتظار داریم تمام مسؤولان نظام نهایت تلاش خود را برای رفع تبعیض‌ها و برقراری عدالت اجتماعی داشته باشند، چراکه مردم نسبت به وضعیت موجود و مشکلات اقتصادی و معیشتی به صورت جدی مطالباتی دارند.

 وی با اشاره به درخواست مردم آذربایجان در جریان دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: بنده مطالبات مردم استان در عرصه های مختلف را به صورت مکتوب تقدیم رهبر معظم انقلاب کردم و امیدواریم در ۲۹ بهمن سال آینده نیز توفیق زیارت دوباره ایشان را داشته باشیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاش فرقه دراویش گنابادی در تهران گفت: عده‌ای که خود را منتسب به گروه خاص می‌کردند، با تخریب اموال عمومی و مردم به دنبال ایجاد ناآرامی در ساعاتی در شب بودند که البته نیروی انتظامی نهایت خویشتن‌داری را در برخورد با عوامل این جریان داشت، که در نهایت مجبور به برخورد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که اغتشاشگران سه نفر از پرسنل نیروی انتظامی و یک نفر از بسیجیان را به شهادت رساندند، تصریح کرد: مردم انتظار دارند؛ مسؤولان قضایی برخورد شدید و قاطع با سردمداران این جریان داشته باشند، مردم آذربایجان نیز قدردان تلاش نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور است.

وی با اشاره به این‌که جریان نفاق و نفوذ به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال سوءاستفاده از هرگونه حادثه در داخل کشور است، تصریح کرد: گروهی که منتسب به اغتشاشگران شده‌اند؛ باید صف خود را از آشوبگران جدا کنند و اعلام رسمی از این جدایی داشته باشند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اظهارات سخیف و مضحک نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان برگزاری کنفرانس مونیخ علیه ایران اظهار داشت: این مقام صهیونیستی با یک تکه آهن مدعی شد که این قطعه از پهباد ایرانی است در حالیکه این اقدام ها برای ایران هراسی است و یک روش کهنه است.

وی با تأکید بر این‌که ایران‌هراسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف رونق فروش اسحله در خاورمیانه و ایجاد جنگ میان کشورهای اسلامی صورت می گیرد، افزود: تهدیدات رژیم صهیونیستی هیچ ارزشی ندارد، چراکه امروز محور مقاومت پس از غلبه بر تکفیری اکنون وارد مرحله بازدارندگی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان با انتقاد از جمع‌آوری صندوق‌های صدقات مربوط به کمیته امداد و حمایت از مستمندان تبریز گفت: اینکه به بهانه تبریز ۲۰۱۸ این صندوق ها از ریشه کنده شوند؛ درست نیست، می‌توان با یک خلاقیت و تدبیر ویژه صندوق‌های  شیک و زیبا برای نقاط مختلف شهر جایگیزین کرد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات