۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۵۶۲۸۶
آيت الله نمازي:

عوامل حادثه خيابان پاسداران تهران با سرعت و شدت مجازات شوند

نماينده ولي فقيه در كاشان با محکوم کردن حادثه خيابان پاسداران تهران و تسليت به خانواده هاي شهدا و ملت ايران، گفت: عوامل حادثه خيابان پاسداران بايد با سرعت و شدت به مجازات برسند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان با اشاره به سالروز عمليات مقتدارنه خيبر در سوم اسفند ماه سال 62، گفت: در اين عمليات 15 هزار نفر از صداميان مجروح و كشته شدند و يكهزار و 140 نفر از نيروي دشمن به دست رزمندگان به اسارت در آمدند و يكهزار و 180 كيلومتر از زمين هاي منطقه آزاد شد و منجر به دستيابي به چاه هاي نفت عراق شد.

وي افزود: در اين عمليات كه منجر به آزاد سازي جزاير شمالي و جنوبي مجنون شد تعدادي از فرماندهان سپاه اسلام از جمله شهيد همت فرمانده لشكر محمد رسوال الله، شهيد اكبر زجاجي معاون لشکر و شهيد حميد باكري قائم مقام لشكر عاشورا به شهادت رسيدند.

آيت الله نمازي ادامه داد: بيان وقايع دفاع مقدس براي آشنايي نسل نوجوان و جوان است كه دوران دفاع مقدس را نديده و نمي دانند چه اتفاقاتي در دوران دفاع مقدس رخ داده است تا رزمندگان اسلام به پيروزي رسيده اند.

وي افزود: سوم اسفند سالروز كودتاي انگليسي رضا شاه در 97 سال قبل است كه با كودتاي انگليس در ايران حكومت را از خاندان قاجار به خاندان پهلوي منتقل كردند و رضاشاه را كه فردي بي سواد بود بر سرنوشت ملت ايران مسلط كردند و در دو قرن اخير و در جنگ جهاني اول و دوم ايران را ميدان تاخت و تاز كشورهاي استعمارگر كردند.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به حادثه تأسف بار هواپيماي مسير تهران به ياسوج كه منجر به كشته شدن مسافران اين پرواز شد با تسليت اين حادثه ناگوار به خانواده هاي آنها و ملت ايران و تقدير از همه نهادهايي كه در اين سانحه هوايي به ميدان آمدند و كمك كردند، گفت: نهادهاي نظارتي بايد نتيجه اين حادثه را سريع اعلام كنند.

وي با اشاره به اينكه سوانح و حوادث متعددي در كشور رخ داده است كه در اين حوادث آب از آب تكان نخورده و حتي يك نفر محاكمه نشده است، از نهادي نظارتي خواست تا علت اين حادثه را بررسي كنند و اعلام كنند كه اين حادثه طبيعي بوده و يا خطاي انساني در آن نقش داشته است.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: دستگاه قضايي و كميسيون مربوطه بايد علت حادثه سقوط هواپيما را بررسي كنند چرا كه افرادي كه مسؤوليت مي پذيرند كاري را كه بر عهده مي گيرند به لحاظ فقهي بايد به بهترين شكل ممكن انجام دهد.

آيت الله نمازي همچنين به حادثه خيابان پاسداران تهران كه منجر به شهادت 3 مأمور نيروي انتظامي و 2 بسيجي شد اشاره كرد و با تسليت به خانواده هاي شهدا و ملت ايران، تأكيد كرد: عوامل حادثه خيابان پاسداران بايد با سرعت و شدت به مجازات برسند.

وي در ادامه با ابراز تأسف از ضرب و شتم 8 دانش آموز مقطع متوسطه دوم از سوی معلم و مشاور مدرسه در ناحيه پنج آموزش و پرورش استان اصفهان كه منجر به بستری شدن دانش آموزان شد، گفت: معلمان و اساتيد ضمن كارشناس بودن در رشته تخصصي خود بايد دوره هاي آموزش روان شناسي تدريس در ارتباط با نوجوانان و جوانان را طي كرده باشند.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه ضرب و شتم دانش آموزان به هيچ عنوان پذيرفتني نيست، ادامه داد: تنها داشتن مدرك علمي براي تصدي منصب تعليم و تربيت كافي نيست چرا كه معلم و استاد بايد مظهر مهرو  محبت باشند از اين رو، اين معلم مهربان است كه دانش آموز مكتب گريز را حتي روز جمعه به مكتب خواهد آورد.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره به 27 جمادي الثاني سالروز شهادت علي ابن باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان، ابراز داشت: مسؤولان نهادهاي حوزوي، فرهنگي و هيئات مذهبي بايد خود را براي برگزاري مراسم باشكوه شهادت علي باقر(ع) آماده كنند.

وي افزود: شخصيت برجسته فرزند عالم مجاهد و سفير و نماينده دو امام معصوم امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در مشهد اردهال كاشان بايد به مردم و جامعه اطلاع رساني شود.

آيت الله نمازي در ادامه  ابراز اميدواري كرد، شوراي تأمين شهرستان كاشان زمينه تشرف كاروان هاي پياده روي زائران اين امام زاده واجب التعظيم را از كاشان به مشهد اردهال فراهم كنند تا امسال شاهد برگزاري شكوهمند عزاداري علي ابن باقر(ع) در 27 جمادي الثاني در مشهد اردهال كاشان باشيم./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات