۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۵۶۲۸۴
امام جمعه موقت بیرجند:

اغتشاشگران خیابان پاسداران از صبر نیروی انتظامی سوءاستفاده کردند

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آشوب اخیر در خیابان پاسداران تهران، گفت: در این حادثه عده ای مزدور و اخلالگر از یک فرقه انحرافی از صبر و حوصله و رحمت نیروی انتظامی سوءاستفاده کردند و متأسفانه سه نفر از نیروی انتظامی و یک نفر بسیجی را به شهادت رساندند.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: دین برای زندگی انسان یک ضرورت است، اگر عاقلانه و عالمانه به زندگی انسان نگاه کنیم متوجه می شویم که این زندگی همراه با معمای بزرگ و بن بست است.

وی گفت: فلسفه دین نیز شکستن بن بست و حل معما است و این گره کور جز با معارف دین بازشدنی نیست، انسان بدون معارف دین نمی تواند به آرامش و عزت برسد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خداوند متعال با فرستادن پیامبران و انبیا می خواهد انسان را از این بن بست نجات بدهد، افزود: مطلق خواهی، ضعیف و آسیب پذیر بودن، فقیر و ناآگاه بودن از ویژگی های انسان است که از نظر علمی و وجدانی نیز ثابت شده است.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: جهان هستی سراسر بلا و آسیب است و پایان هر انسانی مرگ است، این دنیا سراسر محدودیت می باشد و هیچ چیز آن مطلق نیست.

وی به درگذشت امام جمعه طبس اشاره کرد و ادامه داد: حجت الاسلام مهاجریان مقدم یک عمر در راه خدا و انقلاب اسلامی خدمت کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای تهران یاسوج، خاطرنشان کرد: این حادثه دلخراش را به خانواده های داغدار و مردم ایران تسلیت عرض می کنیم، مسؤولان با دسترسی به جعبه سیاه هواپیما باید این مساله را به صورت جدی پیگیری کنند و اگر قصور و تقصیر احتمالی بوده برخورد شود تا این حادثه تکرار نشود.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به آشوب اخیر در خیابان پاسداران تهران، اظهار کرد: در این حادثه عده ای مزدور و اخلالگر از یک فرقه انحرافی از صبر و حوصله و رحمت نیروی انتظامی سوءاستفاده کردند و متأسفانه سه نفر از نیروی انتظامی و یک نفر بسیجی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تا ضرورت پیدا نکند با مردم برخورد فیزیکی ندارد، افزود: این فرقه از صبر و حوصله نیروی انتظامی سوءاستفاده کرد اما نیروی انتظامی مقتدر و شجاع می تواند با اوباشگران برخورد جدی داشته باشد و در مدت 15 دقیقه مزدوران را دستگیر کردند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مسؤولان و فرماندهان نیروی انتظامی با تدبیر و درایت و با قدرت در مقابل اخلالگران ایستادگی کنند که شاهد صحنه های دلخراش در کشور نباشیم و امروز حمایت قاطع خود را از نیروی انتظامی در برخورد با هرگونه اخلال در نظم کشور اعلام می کنیم.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: همچنین نیروی انتظامی استان در برخورد با اغتشاشگران فرهنگی و مفسدان فرهنگی که امنیت اخلاقی استان را تحت تاثیر قرار می دهند به صورت قاطع برخورد می کند، دادگستری استان نیز باید با نیروی انتظامی همکاری کند.

وی بیان کرد: مسؤولان کشوری و استانی بیدار باشند و نقاط قوت را تقویت کنند، انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل یک انقلاب حرکت ها بود، از این رو باید ارزش ها و فرهنگ ها تغییر کند و برای اصلاح مملکت باید تمام رده های مدیریتی اصلاح شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید بیت المال را امانت 80 میلیون نفر انسان بدانیم، اذعان داشت: انقلابی بودن به معنای دوری از اشرافی گری است، مسؤولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند و با مردم باشند.

حجت الاسلام مختاری گفت: در کنار ضعف ها و نقض ها باید داشته ها و نعمت های انقلاب را ببینیم، جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوران طاغوت و کشورهای منطقه در شرایطی مطلوبی قرار دارد./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات