۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۵۶۲۸۱
امام جمعه ایلام:

عرفان‌های تقلبی مصداق آشکار نفوذ فرهنگی است

امام جمعه ایلام گفت: فرقه های ضاله بهائیت و وهابیت، صوفی‌گری و عرفان‌های تقلبی مصداق آشکار نفوذ فرهنگی و ساخته و پرداخته دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درجمع مردم تبریز مسایل مهمی را به عنوان آفات بزرگ انقلاب اسلامی بیان فرمودند.

وی ادامه داد: اعتماد به بیگانه، اشرافی‌گری، بی‌توجهی به مستضعفان، اعتماد به بیگانگان از جمله آفت‌های انقلاب اسلامی است که از سوی مقام معظم رهبر بیان شده است و نباید اینها در رفتار مسؤولان دیده شود چرا که سبب بدبین شدن ملت به نظام خواهد شد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب همواره در مناسبت‌های مختلف مسؤولان ارشد نظام را از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری برحذر داشته‌اند و آن را آفات نظام اسلامی بیان فرموده اند و بارها  نسبت به آسیب‌شناسی انقلاب و خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می‌کند تذکر داده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تهدیدها برای انقلاب و نظام اسلامی خطر نفوذ آنهم در ابعداد مختلف است، گفت: برحسته‌ترین آنها نفوذ فرهنگی است، اشاعه فرهنگ اباحه‌گری بی حجابی و بد حجابی، برگزاری کنسرت‌های مبتذل و جنگ شادی و برگزاری مجالس اختلاط زن و مرد و دختر و پسر است که متاسفانه در کشور و به ویژه استان ایلام تئاترهای ضد فرهنگ و ارزشی‌های اسلامی گسترش یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: یکی از مولفه‌های نفوذ فرهنگی تبلیغ و ترویج عرفان‌های تقلبی است که متاسفانه در قم و در برخی از استان‌ها در قالب گفتمان امام و رهبری تبلیغ می‌شود و نسبت به امام واژه‌هایی به کار گرفته می‌شود که مصداق آشکار غلو است.

این مدرس حوزه با اشاره به اینکه این نوع سخنان از سوی استاد جوادی آملی، استاد مصباح یزدی و شهید مطهری و آیت‌الله مظاهری نسبت به امام بیان نشده است، ابراز داشت: در این عرفان قلابی و بدعتی مقام امام راحل از پیامبران صاحب کتاب و شریعت ابراهیم خلیل‌الله و موسی کلیم الله بالاتر می‌دانند و قطعا این نه تنها توصیف و تعریف امام نیست بلکه تخریب شدید امام نیز هست.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه بعضی اوقات شنیده شده جریان عرفان‌های تقلبی نیز توسط برخی عمامه‌ به سرها در ایلام نیز مطرح شده است، تصریح کرد: قطعا با پشتیبانی و حمایت مردم با بصیرت ایلام مانع اشاعه این مسایل خواهیم بود و ریشه این فتنه جدید نیز در ایلام را می‌خشکانیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: این جریان نفاق و فتنه‌گران در صدد ایجاد اختلاف و راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای بوده که این مهم نیز یکی از برنامه‌های نظام سلطه است که مردم عزیز ایلام باید هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: در طول جنگ و مواردی که استان مورد تهدید گرفته تمام ایلات و طائیفه های استان در کمال وحدت و همدلی در کنار هم ایستاده و دشمنان را وادار به عقب نشینی کرده اند.

حجت الاسلام والملسمین لطفی در ادامه سخنان خود شهادت شهیدان امنیت و حادثه خیابان پاسداران تهران و همچنین حادثه تلخ و ناگوار سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت ایران و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت گفت.

وی در مورد فتنه جدیدی که در استان ایلام کلید خورده است یادآور شد: برخی در ردای امر به معروف با ادبیاتی زشت سخیف‌ترین کلمات را از قبیل جلاد، فرعون صفت، تبهکار، رشوه‌بگیر نسبت به جایگاه مقدس تریبون نماز جمعه و حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان ایلام به کار می‌گیرند.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه این افراد و حلقه انحرافی جدید با نامه‌نگاری با ادبیاتی منافقانه ضدیت خود را با امام و رهبری آشکار کردند، تاکید کرد: فرقه ضاله همانند بهائیت و وهابیت، صوفی‌گری و عرفان‌های تقلبی مصداق آشکار نفوذ فرهنگی و ساخته و پرداخته دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب و امام بعد از شکست‌های پی‌درپی و ناکام شدن از سقوط و براندازی نظام اسلامی وارد نفوذ فرهنگی شده تا به نظام و انقلاب ضربه بزنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات